Recenzii ale lui Lou’s Lit: Prisoner on the Hell Planet (1972)

Buna ziua, doamnelor si tinerilor. In recenzia noastra inaugurala, vom analiza o piesa serioasa, patata de grasime. Intr-o intorsatura ciudata a soartei, Club Dusey va privi literatura o data cu o lentila fara sens, adecvata din punct de vedere politic. Prizonierul de pe Planeta Iadului mi-a zguduit miezul atat de inversunat incat am stiut ca trebuie sa dau acestei lovituri subterane niste picioare pentru a sta in picioare. Uita-te la asta, chiar avem o teza! Iata o reamintire rapida ca nu detin nicio parte a acestei scrieri, iar mutul meu nu ar fi putut sa o scrie oricum! Hai sa sapat! Aceste recenzii nu vor avea un rating Dusey-O-metru, deoarece literatura este complicata si minunat subiectiva. Haideti sa ne concentram doar asupra invatarii a ceva si a simti ceva. Fara alte detalii, bine ati venit la urmatorul val de nebunie. www.fcviktoria.cz

Prisoner on the Hell Planet, o scurta descriere grafica a traumelor scriitorului Art Spiegelman in urma sinuciderii mamei sale evreiesti, prezinta multe imagini subtile si inconfundabile asupra disfunctiei relative, a deconectarii emotionale si a contrastului cultural dintre viata personajului Art si cea a parintilor sai, ambii supravietuitori ai holocaustului. Aceste „linii de defectiune familiala” ar avea un impact inconfundabil asupra operei de arta si a literaturii holocaustului de la sfarsitul secolului XX, prezentandu-se in mod deosebit in lungul sau magnum opus Maus (1991).

Va trebui sa faceti zoom pentru a le citi!

Scurtul biografic prizonier de pe Planetul Iadului, publicat pentru prima oara in timpul scenei comixului subteran de la mijlocul anilor 1970, incepe sa spuna povestea familiei Spiegleman inainte de a incepe naratiunea. Panoul titular prezinta doar trei elemente distincte care, cu o privire mai atenta, incep povestea. Aceste componente sunt, practic, vazute astfel: titlul, subtitrarea (A Case History) si o mana mare apucand o fotografie alb-negru realizata la Trojan Lake, New York. La o inspectie mai atenta, imaginea afiseaza un baiat mic fiind tinut intim de o femeie mai in varsta. Copilul poate fi vazut cu un ranjet clar, in timp ce mama arata nelinistita. easylovepoint1.theglensecret.com Destul de neobisnuit, in urmatorul panou se releva ca mama s-a sinucis recent, fara nicio explicatie explicita. Impactul acestei juxtapuneri a fost probabil un efort constient al scriitorului, deoarece statica emotionala pe care o ofera este succinta si imediata. Aceasta atrage cititorul direct pe planeta iadului de langa Arta, cautand cu nerabdare o explicatie satisfacatoare pe care nici autorul, nici publicul nu ar primi-o vreodata. Anul a fost 1968, douazeci si trei de ani dupa moartea lui Adolf Hitler si victoria asigurata de aliat. Din nefericire, pentru familia Spiegelman, influenta lui Hitler va continua peste multe decenii urmatoare. Primele victime ale acestei oroare persistente nu ar fi alta decat capacitatea lor emotionala si mentala, chiar si mai multe decenii mai tarziu. In acest moment, Arthur devenise pe deplin crescut la varsta de douazeci de ani si capabil sa-si creeze propria inchisoare de gandire. livelessondirect9.image-perth.org Atunci de ce acum, atat de mult dupa incheierea holocaustului? intrucat statica emotionala pe care o ofera este succinta si imediata. Aceasta atrage cititorul direct pe planeta iadului de langa Arta, cautand cu nerabdare o explicatie satisfacatoare pe care nici autorul si nici publicul nu o vor primi vreodata. Anul a fost 1968, douazeci si trei de ani dupa moartea lui Adolf Hitler si victoria asigurata de aliat. Din nefericire, pentru familia Spiegelman, influenta lui Hitler va continua peste multe decenii urmatoare. Primele victime ale acestei oroare persistente nu ar fi alta decat capacitatea lor emotionala si mentala, chiar si mai multe decenii mai tarziu. In acest moment, Arthur devenise pe deplin crescut la varsta de douazeci si capabil sa-si creeze propria inchisoare de gandire. Atunci de ce acum, atat de mult dupa incheierea holocaustului? intrucat statica emotionala pe care o ofera este succinta si imediata. storeboard.com Aceasta atrage cititorul direct pe planeta iadului de langa Arta, cautand cu nerabdare o explicatie satisfacatoare pe care nici autorul si nici publicul nu o vor primi vreodata. Anul a fost 1968, douazeci si trei de ani dupa moartea lui Adolf Hitler si victoria asigurata de aliat. Din nefericire, pentru familia Spiegelman, influenta lui Hitler va continua peste multe decenii urmatoare. Primele victime ale acestei oroare persistente nu ar fi alta decat capacitatea lor emotionala si mentala, chiar si mai multe decenii mai tarziu. In acest moment, Arthur devenise pe deplin crescut la varsta de douazeci si capabil sa-si creeze propria inchisoare de gandire. Atunci de ce acum, atat de mult dupa incheierea holocaustului? cautand cu nerabdare o explicatie satisfacatoare pe care nici autorul si nici publicul nu le-ar primi vreodata. Anul a fost 1968, douazeci si trei de ani dupa moartea lui Adolf Hitler si victoria asigurata de aliat. connermgis733.wordpress.com Din nefericire, pentru familia Spiegelman, influenta lui Hitler va continua peste multe decenii urmatoare. Primele victime ale acestei oroare persistente nu ar fi alta decat capacitatea lor emotionala si mentala, chiar si mai multe decenii mai tarziu. In acest moment, Arthur devenise pe deplin crescut la varsta de douazeci de ani si capabil sa-si creeze propria inchisoare de gandire. Atunci de ce acum, atat de mult dupa incheierea holocaustului? cautand cu nerabdare o explicatie satisfacatoare pe care nici autorul si nici publicul nu le-ar primi vreodata. Anul a fost 1968, douazeci si trei de ani dupa moartea lui Adolf Hitler si victoria asigurata de aliat. Din nefericire, pentru familia Spiegelman, influenta lui Hitler va continua peste multe decenii urmatoare. Primele victime ale acestei oroare persistente nu ar fi alta decat capacitatea lor emotionala si mentala, chiar si mai multe decenii mai tarziu. www.sotland.pl In acest moment, Arthur devenise pe deplin crescut la varsta de douazeci si capabil sa-si creeze propria inchisoare de gandire. Atunci de ce acum, atat de mult dupa incheierea holocaustului? Influenta lui Hitler va trai mai multe decenii urmatoare. Primele victime ale acestei oroare persistente nu ar fi alta decat capacitatea lor emotionala si mentala, chiar si mai multe decenii mai tarziu. In acest moment, Arthur devenise pe deplin crescut la varsta de douazeci de ani si capabil sa-si creeze propria inchisoare de gandire. Atunci de ce acum, atat de mult dupa incheierea holocaustului? Influenta lui Hitler va trai mai multe decenii urmatoare. Primele victime ale acestei oroare persistente nu ar fi alta decat capacitatea lor emotionala si mentala, chiar si mai multe decenii mai tarziu. In acest moment, Arthur devenise pe deplin crescut la varsta de douazeci si capabil sa-si creeze propria inchisoare de gandire. coub.com Atunci de ce acum, atat de mult dupa incheierea holocaustului?

Primul indiciu pe care cititorul il primeste cu privire la deconectarea puternica a legaturilor lui Arthur cu parintii sai este legata de descoperirea tatalui sau de cadavrul sangeros al lui Anja din cada. In tabloul de arta de sub text, Vladek reactioneaza, Oy Gott! ”. Aceasta este o exclamatie idisa, prima instanta in care terminologia folosita de ambele personaje supravietuitoare este evidentiata ca distincta si neinstituita de Arthur, care era american inca de la varsta de trei ani. In continuare, Arthur dezvaluie aproape reticent ca a fost de acord sa locuiasca cu parintii sai dupa eliberarea din azil. El pare sa nu fie usurat sa se refugieze in casa lor, poate chiar el insinuand ca sederea sa in institutie a jucat un rol esential in moartea sa premergatoare. Este probabil ca weekendul sau alaturi de iubita sa sa actioneze ca o evadare pentru el departe de vina pe care a experimentat-o ​​la mainile ospitalitatii parintilor sai. Arthur crede ca este o povara pentru ei. www.ulule.com In mintea lui, necazurile sale nu s-ar putea compara niciodata cu ale lor, in ciuda imensei dureri pe care le experimenteaza zilnic. Personajul principal remarca ca parintii sai nu au avut niciodata grija de iubita sa, construind mai mult resentimente pe ambele capete. Arthur, pe langa faptul ca joaca rolul de prizonier in mintea lui, gandurile, emotia si vinovatia, este un prizonier pentru a-si asuma rolul de povara pentru cei din jurul sau. construind mai multe resentimente pe ambele capete. Arthur, pe langa faptul ca joaca rolul de prizonier in mintea lui, gandurile, emotia si vinovatia, este un prizonier pentru a-si asuma rolul de povara pentru cei din jurul sau. construind mai multe resentimente pe ambele capete. Arthur, pe langa faptul ca joaca rolul de prizonier in mintea lui, gandurile, emotia si vinovatia, este un prizonier pentru a-si asuma rolul de povara pentru cei din jurul sau. zenwriting.net

Un detaliu crucial in panoul mare care distanteaza intreaga lungime de jos a paginii este infatisarea protagonistului de evenimentele care au avut loc cand a vazut agitatia. Arthur se temea de cel mai rau, dar facu un efort constient sa blocheze aceste ganduri. Trebuie sa luam in considerare posibilitatea ca Arthur sa suspecteze disparitia ei cu mult inainte de a fi fost comisa. Acest lucru va fi evidentiat in amintirile lui Arthur despre intalnirea lor finala.

Dupa ce doctorul Orens dezvaluie adevarata natura a evenimentului, Arthur povesteste in tacere ca nu i-a parut sa planga, ci s-a simtit obligat. O nota interesanta este ca, in timp ce Vladek, tatal lui Arthur, este primul care a descoperit-o pe mama moarta, medicul este cel care il informeaza despre soarta ei. Acest lucru este foarte ciudat avand in vedere apropierea implicita a relatiei lor. newlessonhome4.trexgame.net Tatal sau pare sa gaseasca o mare tragedie in detaliile ca Anja nu lasase o nota.

Aproape toata a treia pagina a lecturii este un studiu de caz in detectarea liniilor de defecte culturale experimentate atat de tata cat si de fiul si deconectarea rezultata ca urmare a personalitatii inchise a lui Vladek. In primul panou, tatal lui Arthur insista ca acestia dorm pe podea. El spune ca poate este un vechi obicei evreiesc, dar nu se abate mai departe, deoarece nu mai intelege cererea in sine. Acest lucru exemplifica atat relatia straina dintre credinta ancestrala a lui Arthur si tatal sau. Doar pe linia de sange, legatura comuna singulara a religiei dintre cei doi este in mare parte intunecata de catre fiul. Acest punct este ilustrat de-a lungul tiparitului acestei pagini. www.ulule.com Vladek a strigat in ebraica si in idis la inmormantarea mamei, unde Art recita din cartea tibetana a mortilor. El mentioneaza ca a fost „destul de distantat in acele zile”, subliniind indiferenta sa fata de oricare sursa, un alt exemplu al lipsei de teren comun cu tatal sau. Nu avea nici o directie si nu avea nicio inclinatie sa creada in altceva. In timpul serviciului, Vladek striga foarte emotional, juxtapus cu melancolia lui Arthur. Cu toate acestea, adanc in interior, el se apuca de vina coplesitoare. Durerea lui Arthur este interna, spre deosebire de proiectiile exterioare de doliu ale tatalui sau.

Rationamentul lui Arthur pentru moartea ei provine din mai multe origini, dar nu poate sa nu ajunga la un consens comun: ca actiunile sale au jucat un rol vital in conducerea ei la sinucidere. deanhxlq299.bearsfanteamshop.com Se pare ca resentimentele dintre ele au fost de doua ori; Arta a simtit intotdeauna ca mama lui era prea suprasolicitata, asa cum o demonstreaza modul in care el isi compara stransoarea cu cea a unui cordon ombilical si ca mama lui a simtit in mod similar ca nu poate satisface niciodata nevoile fiului ei, simtind parca o povara. Interesant este ca titlul Prizonier de pe Planeta Iadului se simte de parca ar putea face referire la mama sau fiu. Resentimentul de arta al mamei sale, Anja, creste doar in urma vinovatiei care i-a fost data de trecerea ei si a „condoleantelor” neingrijite oferite de prietenii familiei. Aceasta culmineaza cu dispretul final al lui Arthur pentru ea, ca a trecut la o realitate mai buna decat el, si a asezat pe umeri povara unei vieti disperate. Arthur simte ca a scapat de o crima grozava, punandu-si capat vietii si lasandu-l aici – prizonier. La urma urmei, Arthur este un detinut al propriei relatii nefericite cu tatal si mama sa. Al doilea panou de pe pagina finala o infatiseaza pe mama lui Art citindu-i o poveste in pat. avalonadvancedmaterials.com El nu poate avea mai mult de zece pe baza ilustratiei, dar un detaliu este clar: el este inca imbracat in salopeta unui prizonier. Probabil a simtit in acest fel toata viata, o prelungire a traumelor mamei sale, mai degraba decat un individ unic. O alta dimensiune a acestui nemultumire finala este aceea ca presupune ca Arthur simte ca mama lui a cronometrat moartea, astfel incat el sa poata fi cel care sa-i descopere cadavrul – din fericire sau nefericit cum a fost, el alergase tarziu.

In mod anecdotic, Spiegleman a simtit o mare parte din aceste sentimente in viata sa aproximativ in momentul publicarii comicului in 1972. Vina supravietuitorului este o tema recurenta si plina de inflacarare, prezentata pe parcursul lui Maus. Exista cateva informatii contextuale care nu sunt mentionate in Prizonierul de pe planeta Iadului din viata personala a Artei, care ar putea arunca lumina inspiratiei sale pentru piesa scurta. Pe langa recenta descarcare a Art de la Spitalul Mental de Stat din Binghamton, singurul frate supravietuitor al Anjei a murit recent, un alt factor care a contribuit la problemele ei depresive. livelessondirect9.image-perth.org La capatul opus al spectrului, Arthur ar fi putut sa-si fi resentit parintii dintr-un alt motiv fara nume. In timpul evenimentelor holocaustului, Spiegelman a trimis la vremea respectiva singurul lor fiu, un baiat de mai putin de cinci ani pe nume Rysio, sa locuiasca cu o matusa. Ei se temusera pentru viata lui in urma surplusului de lagare de exterminare care se ridicau prin Europa si urmareau sa-i ofere speranta, siguranta si stabilitatea pe care nu si le permiteau. Desi linistit o perioada, nazistii au inaintat mai departe, iar matusa a luat o decizie de raceala a oaselor de a le refuza capturile. Se otravea pe ea si pe baiatul mic pentru a evita captura lor inevitabila. In Maus, Art mentioneaza ca, uneori, in copilarie, se simtea inadecvat din cauza inocentei pe care o parasise fratele sau „fantoma”. Fiind un copil mic, cu o capacitate mica de a crea probleme complexe, Art a considerat ca fratele sau va fi vazut pentru totdeauna ca fiind pur si perfect. alexisrylq759.bravesites.com Rysio a fost ceva ce Arta nu a putut fi niciodata, deoarece nu a avut timp sa greseasca (Hirsch 2011). Arta a considerat ca fratele sau va fi privit pentru totdeauna ca fiind pur si perfect. Rysio a fost ceva ce Arta nu a putut fi niciodata, deoarece nu a avut timp sa greseasca (Hirsch 2011). Arta a considerat ca fratele sau va fi vazut pentru totdeauna ca fiind pur si perfect. Rysio a fost ceva ce Arta nu a putut fi niciodata, deoarece nu a avut timp sa greseasca (Hirsch 2011).

Mausa fost revolutionar la momentul lansarii, datorita perspectivei sale unice si a personificarii creative a evenimentelor groaznice care s-au desfasurat intr-o maniera cu totul prea reala. In timp ce prizonierul de pe planeta iadului este doar o mica componenta a acestui text grafic, acesta include o parte si mai intunecata si mai rau intentionata a mostenirii lasate in urma. livecoachlab2.wordpress.com Mai ales, persistenta traumatica a faptelor malefice ale lui Hitler continua sa-i cioleasca pe altii chiar si astazi. Disfunctia din imprejurimile familiale ale lui Arthur a creat un decalaj nedrept in intelegere si a construit linii de eroare permanente intre tatal sau si el insusi. Liniile de defectiune care, probabil, i-au ucis mama si i-au acordat lui Art o sedere prelungita la azil. Aceste linii de eroare stau la baza tuturor lucrarilor de arta care provin din experiente autobiografice. Din scena underground-ului comix din anii ’60 -’70, Marele sau roman grafic, sau lucrarile sale reflectoare din secolul XXI, Spiegelman a realizat o poveste a unui tata paranoic, a unei mame instabile si a unui fiu nelinistit. In concluzie, aceste caracteristici si elemente de poveste mentionate anterior in acest scurt comic sunt exemple de studiu de caz a unor linii de eroare periculoase, purtate de o tragedie groaznica, care au distrus familiile si au schimbat literatura istorica pentru totdeauna. De asemenea, dracu-l pe Hitler. beckettgnzt818.timeforchangecounselling.com

Ce parere aveti despre recenzia noastra inaugurala de Lit? Sugestii? Fripturile? Va rog raspundeti. Sper ca aceasta piesa sa rezoneze cu tine, asa cum mi-a facut-o si mi-a schimbat perspectiva despre o poveste nespusa atat de mult dupa ce drapelul nazist a fost doborat din interiorul zidurilor Germaniei. Care sunt niste benzi desenate scurte care v-au vorbit? Ce ar trebui sa discutam in continuare? Multumesc ca ai venit la clasa, ca intotdeauna.

Scriitor: Art Spiegleman

Editura: N / A

Data lansarii: xx-xx-1972

Lungime: 4 pg.

Lucrari citate

Hirsch, Marianne (2011). „Doliu si postmemorie”. In Chaney, Michael A. lukasxick241.raidersfanteamshop.com (ed.). Subiecte grafice: Eseuri critice despre autobiografie si romane grafice. Universitatea din Wisconsin Press. p. 17–44. ISBN 978-0-299-25104-8. storeboard.com

Spiegelman, art. „Prizonierul de pe planeta iadului”. 1972, p. 1–4.

Spiegelman, art. Maus. Cartea Pantheon, 1992. ecolifedirect3.iamarrows.com