Mare of Easttown recenzie: Un thriller criminal superb si instelat

Castigatoarea premiului Oscar, Kate Winslet, se intoarce la televizor, ca un detectiv de politie din Pennsylvania, chinuit – iar eroina ei feroce si obisnuita este reala, scrie Caryn James.

W

Cand vedetele de film joaca personaje neplacute, rezultatele sunt de obicei grozave sau oribile. Pentru fiecare Nomadland, cu virajul gratios al lui Frances McDormand ca o femeie care se rastoarna financiar pe drum, exista o pustie ca Hillbilly Elegy, cu Glenn Close zvarlind si condescendent ca o bunica de tara hardscrabble. Kate Winslet face mult mai mult decat sa inteleaga drept personajul principal din Mare of Easttown. Este glorioasa ca un detectiv de politie care incearca sa-si tina viata personala impreuna in micul oras din Pennsylvania unde a crescut. Seria HBO este un portret dinamic al unei femei care se confrunta cu familia si prietenii ei tulburati si cu propria ei durere ingropata, totul infasurat intr-o drama criminala absorbanta. De-a lungul anilor, Winslet a facut alegeri stelare, inclusiv seria de televiziune Mildred Pierce, si cel mai recent filmul Ammonite (neglijat in mod nedrept in sezonul de premiere din acest an). Aceasta noua serie continua o alergare uimitoare.

Mai mult asa:

– Cea mai scandalosa complot TV?

– Secretele unui scenarist de thriller TV

– O poveste despre criminalul in serie ca nimeni altul

Titlul emisiunii spune totul. Mare (nu a fost numita niciodata ceva mai formal) este inseparabila de orasul ei. Winslet ne spune cine este Mare dintr-o privire, cu parul intr-o coada de cal dezordonata, o camasa de flanela si, mai presus de toate, o privire hartuita pe fata. Nu este nimic afectat de performanta lui Winslet, nici un indiciu de distanta fata de femeia pe care o joaca sau de privirea in jos. In ziua in care o vedem prima data, Mare participa la celebrarea a 25 de ani de la echipa de baschet din liceu pe care a condus-o la un campionat, alaturi de femei care ii sunt inca prietene. La locul de munca, se ocupa de spargeri la nivel mic si este impiedicata de cazul unei tinere care lipseste de un an. Femeia disparuta si o noua crima mentin complotul in miscare,

Brad Ingelsby, care a creat si a scris seria, are o idee despre cum sa foloseasca si sa modifice o formula. De asemenea, a scris filmul din 2020 The Way Back, cu Ben Affleck ca alcoolic care incearca sa-si corecteze viata antrenand baschet la liceu.

Ideea acelui film este hokey, dar pana la capat intelegem de ce aceasta formula veche este eficienta.

Ingelsby se descurca si mai bine aici cu drama criminalitatii din orasele mici, chiar daca povestea este un pic suprasolicitata. Easttown pare a fi un loc al mizeriei constante si, uneori, prea ermetic pentru a fi adevarat. Toata lumea ii cunoaste pe toti ceilalti si fiecare personaj secundar are o intorsatura suplimentara a unei probleme. Exista o mama singura adolescenta care locuieste cu tatal ei belicos. Mama femeii disparute are si ea cancer. Nu este suficient ca Mare sa fie divortata. Fostul ei sot este proaspat logodit si locuieste in casa adiacenta curtii din spate. Dar numeroasele interpretari clare depasesc acea melodrama. Jean Smart, un maestru in crearea unor roluri mici si vii, adauga o nota mai usoara ca mama acerba si bine intentionata a lui Mare, care s-a mutat impreuna cu fiica ei pentru a ajuta la ingrijirea nepotului lui Mare, in varsta de patru ani.

Distributia secundara include Guy Pearce (dreapta) ca profesor local de scriere creativa si interesul romantic al lui Winslet (Credit: HBO)

Seria are umerase de stanca, dar adauga si suspans si isi imbunatateste naturalismul, lasandu-ne in viata lui Mare si dezvaluind treptat mai multe despre trecutul ei. La inceput nici nu stim cine este parintele nepotului ei. Winslet ne permite sa vedem suferinta lui Mare cu mult inainte ca cauzele sale sa fie dezvaluite si, de asemenea, isi manifesta rezistenta, fara a face mare lucru din niciuna. Tot ce poate face Mare pentru a pune un picior in fata celuilalt si fascinant pentru a vedea daca sau cand va fi scuturata din acea stare.

Regizorul Craig Zobel creeaza o textura viscerala pentru Easttown, reflectand autenticitatea fara condescendenta performantei lui Winslet. Casele sunt obisnuite si de clasa mijlocie, nu noi, dar nu pornografice cu saracie. Personajele sunt asediate, dar emana sentimentul de a gandi ca este viata.

Totusi, cei din afara nu se incadreaza mai bine in serie decat in ​​oras. Guy Pearce adauga o nota de rafinament ca profesor de scriere creativa la un colegiu local. Personajul pare parasutat pentru a adauga interes romantic.

Evan Peters, departe de rolurile sale de Pietro in Wandavision si Quicksilver in filmele X-Men, ajunge ca un detectiv judetean trimis in Easttown pentru a ajuta la ancheta crimei. Impreuna, el si Mare il intreba pe preotul local, care se intampla sa fie varul ei. – Cu cineva cu care nu esti ruda? el intreaba. „Nu”, spune ea. Este cel mai bun moment al lor. In caz contrar, personajul lui Peters este atat de generic incat ar fi putut fi interpretat de aproape oricine.

In cel de-al cincilea episod, ultimul disponibil pentru revizuirea celor sapte din sezon, una dintre investigatii duce la drama si actiune. Orice s-ar intampla in episoadele viitoare, in inima sa Mare of Easttown este povestea unei eroine feroce, obisnuite, frumos jucata. Fara peruci infricosatoare, fara proteze. Nu este nevoie.

★★★★ ☆

Mare of Easttown are premiera pe 18 aprilie pe HBO Max in SUA si pe 19 aprilie pe Sky Atlantic / Now TV din Marea Britanie.

Iti place filmul si televiziunea? Alaturati-va  BBC Culture Film si TV Club  pe Facebook, o comunitate pentru cinefili din intreaga lume.

Daca doriti sa comentati aceasta poveste sau orice altceva pe care l-ati vazut pe BBC Culture, accesati  pagina  noastra de  Facebook sau trimiteti-ne un mesaj pe Twitter .

Si daca ti-a placut aceasta poveste,  inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc.com , numit Lista esentiala. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Culture, Worklife si Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.