Lisanne Lewis ne duce in varful Muntelui. Kilimanjaro!

Am un respect imens pentru oamenii care isi urmeaza visele, pun totul pe linie si indeplinesc lucruri grozave.

Un prieten care tocmai s-a intors dintr-o calatorie uimitoare in Kilimanjaro , Lisanne Lewis, este Directorul, Business & Community Development pentru Shaw Conference Center.

Este o fiinta umana dinamica si a impartasit detaliile intime ale calatoriei sale de vis cu mine pentru coloana mea din Edmonton Sun Page 6.

Datorita lungimii coloanei am simtit cel mai bine sa postez „raspunsul complet” la intrebarile mele, astfel incat sa va puteti bucura de impactul complet pentru „a-si urma visul” in varful acestui legendar munte. paxtonrqex627.lucialpiazzale.com

Ideea a inceput …

Am implinit 50 de ani in iulie anul acesta si acum aproximativ doi ani am inceput sa caut in jur ceva mare care sa marcheze pasul. kylerfbcw.bloggersdelight.dk Am avut o conversatie la cina cu Bunny Ferguson, in cadrul celebrarii Gala Harvest, in acel an, in care ea a descris cum ea si John Ferguson calareau pe Kilimanjaro, partile bune si provocarile – si m-am gandit bine, cred ca as putea face asta.

Au urmat multe cercetari, inclusiv realizarea faptului ca, ca un sportiv non-sportiv complet, non-sportiv, aveam de nevoie sa ma antrenez din greu si, in mod ideal, sa gasesc pe cineva care sa mearga cu mine, care era mult mai bun la aceste lucruri de drumetie decat eram.

Carrie Doll , intotdeauna muza si inspiratia mea a fost partenerul meu original in toate acestea, dar tocmai se retrase de la televizor pentru a-si continua propriile aventuri de afaceri. Asa ca, in timpul unei plimbari pe valea raului de duminica alaturi de grupul meu preferat de femei intelepte, am intrebat in gluma daca „cineva vrea sa urce pe Kilimanjaro cu mine” si minunata Carmelle Boston , VP de comunicatii de la Fundatia Cancerului din Alberta a pus mana. bestcoachpoint0.almoheet-travel.com

Carmelle si cu mine eram prieteni noi, ne-am placut si ne-am cunoscut social, dar asta a fost despre amploarea cunostintelor noastre despre celalalt.

Ceea ce a urmat a fost, in esenta, un an de intalnire rapida pentru a ne cunoaste.

Pregatirea…

Am avut nevoie de o revizie fizica majora pentru a ma pregati si am inceput sa antrenez HARD de doua ori pe saptamana cu un antrenor, Luke Logan la Body By Bennett, timp de 18 luni, care a dus la urcare.

Au o fotografie cu grupul de catarare al lui Bunny si al lui John Ferguson, postat pe perete in sala, asa ca am crezut ca acesta este un semn bun. lukascnmp962.mystrikingly.com O multime de lungi, ghemute, greutati, ridicari, antrenamente de mare intensitate, care includ o multime de box, au inceput treptat sa transforme o fata inalta, slaba, in fata puternica.

Duminica a devenit zile lungi de drumetie cu un pachet de 10lb si Carmelle si eu am evada cand am putea (impreuna si singuri) sa facem niste urcari de altitudine in jurul Banff, Lacul Louise si Canmore.

In ultimele cateva luni, practic, am ranit tot timpul de la antrenamente.

De asemenea, obiceiurile mele alimentare s-au schimbat, scapand cele mai multe zaharuri si glute si chiar m-au aliniat unui nutritionist pentru antrenament si pentru a-mi monitoriza compozitia corpului. penzu.com

Cu doua luni inainte de urcare, obiectivul sa transformat in punerea in greutate si la formarea muschiului slab – ceea ce era mult mai greu decat ai crede.

Cealalta parte a pregatirii era strangerea de echipament. Ca cineva care nu se aventureaza in mod normal in afara, am avut multe echipamente pentru a cumpara si a imprumuta.

Este nevoie de un sat pentru a ridica o fata pe un munte si atat de multi prieteni foarte amabili mi-au imprumutat totul, de la stalpi de drumetie, la saci de dormit, la faruri si saci de dormit polari. canvas.instructure.com

Cadrul de timp si calea de zbor …

Am fost plecat timp de 19 zile, inclusiv cateva zile pentru a dormi in decalajul de 9 ore la diferenta de jet. bestinfolist5.trexgame.net Acest lucru a avut loc chiar in mijlocul sezonului plin de evenimente mari pentru noi.

EEDC a fost foarte sustinator de timpul liber, in special Brad Ferguson

Pe parcursul ascensiunii mele a existat o tema Ferguson. Incarca noul zbor direct LMN catre Amsterdam. www.kickstarter.com Acestia sunt parteneri cu aerul din Kenya si cu zborurile locale cu buncar, asa ca am putut sa-mi verific bagajul de kit pana la Edmonton pana la Kilimanjaro, Tanzania.

Cand am ajuns…

Doua zboruri de 8 ore si o diferenta de timp de 9 ore te lasa sa te simti zguduit de soc atunci cand ajungi intr-o lume frumoasa si fierbinte, cu obiective si sunete colorate.

Am ramas uluit de cat de moale si de frumoasa este limba swahili si de cat de respectuosi si de folos sunt localnicii traditionali maasai de turisti trekking.

Am facut parte dintr-un grup turistic, alaturi de alti trei oameni la urcare. livecoachbook2.my-free.website Ghidul nostru turistic Jackson ne-a luat la primul hotel tentat la care am stat la Arusha, apoi i-am ales pe ceilalti trei (toti britanicii) care au zburat separat, iar cei cinci ne-am imbarcat intr-un safari de 2 zile care a ajutat si el ne aclimatizam.

Am aflat repede ca Jackson ne va fi lipit zi si noapte. El ne-a spus cand sa dormim, cand sa ne trezim, cand sa ne spalam, cand sa mancam, ce sa mancam, ce sa purtam, cand sa mergem, cand sa ne odihnim, cand sa ne plimbam din nou si sa ne monitorizeze indeaproape pentru tot restul calatoriei pentru orice semne de ranire sau boala de altitudine.

Dupa safari, ne-am lasat echipamentul non-munte la un alt hotel frumos, am reambalat pungile noastre de kit si ne-am intalnit cu echipajul nostru de 25 de persoane care ne va aduce si toate lucrurile pe munte. liveinfoinfo2.cavandoragh.org

Fiecare aveam propriul nostru portar pentru a ne transporta geanta si a amenajat cortul nostru, plus aveam un cort de bucatar / meserie si luxul unui „biffy” portabil privat. Da, un portar a fost desemnat sa-l duca pe „biffy” nostru pe munte in fiecare zi – si a facut glume si cantece grozave din el. Dumnezeu il luv.

Fiind ingrijit de acest echipaj masiv a scapat repede de orice retinere; a fost treaba lor sa ne duca la summit intr-un mod sigur si sanatos si stiam ca suntem in maini bune. www.blurb.com

Drumul …

A fost greu, foarte greu, cel mai greu lucru pe care l-am facut vreodata in viata mea, fizic si mental. www.bakespace.com Au fost 6 zile pentru a urca muntele si o zi pentru a cobori. Te plimbi in fiecare zi ore in sir, pe un teren foarte accidentat, urcand 1.000 de metri in fiecare zi, foarte lent pentru a se aclima.

Nu a trebuit decat sa ne ducem pachete de zi si apa (10-15 lbs), deoarece portarii au transportat TOTUL PE CESTELE lor pe munte, trecandu-ne pe noi inselatori in fata si facand tabara si cina pentru noi. golifeguide5.theburnward.com Dumnezeu i-a iubit.

Odata ce ajungem in tabara in fiecare zi, ne aruncam pungile, gustam, apoi mergem cu o plimbare cu 1-2 ore mai sus si inapoi in jos pentru a se aclima. „Somnul mai mic decat urcati” este standardul. In acest moment picioarele si spatele sunt dincolo de durere in fiecare zi. tysonbesm285.tearosediner.net

Da, cu totii ne-am aruncat ca Advil. Nici o „impresie” de la calatoriile trecute, cu exceptia excursiilor trecuti inukshuks au plecat in zonele de reper majore, care sunt ciudat de reconfortante daca ai parte de o zi grea.

Partea cea mai rea a fost noaptea de culma: dupa ce urcam toata ziua ajungem in tabara Kibo, epuizati, suferim cu totii simptome de altitudine usoara in acest moment (greata, oboseala, dureri de cap) , apoi luam inca o mini excursie de mini-aclimatizare, fortata sa mananca, dormi si te trezesti la ora 11 pm pentru a incepe urcarea in varf in intunericul tonului.

Ne-am urcat cu farurile, la rece timp de 6 ore, apoi ne-am adunat la rasarit. www.blurb.com Ghidul principal a cantat melodii frumoase in toata noaptea, pentru a ne mentine spiritele. Am fost socat de cat de mult te poate afecta altitudinea: la un moment dat faceam doar 5 pasi inainte de a ma opri sa-mi prind respiratia, cu 50% mai putin oxigen in aer la 5.600 de metri corpul tau incepe sa gafaie incercand sa obtina suficient aer.

Un membru al echipei noastre a inceput sa vada animale care ne treceau pe langa noi. liveinfoinfo2.cavandoragh.org Nu puteam sa-mi opresc nasul sa sangereze si sa inghete pe fata.

Ghidurile ne-ar pune ciocolata in gura pentru energie, ne-ar bate obrajii pentru reactie, ne-ar ajusta furtunurile de apa si farurile si, de fapt, ne-ar indeparta pasul urmator, astfel incat memoria musculara sa intre si sa incepem sa mergem din nou … erickgmfs435.mozello.com pentru inca 5 pasi … apoi repetati intregul proces. ecolessonnews0.theglensecret.com

Adunarea ….

Pana la 3 dimineata ne-am impartit in doua grupuri: trei dintre noi, inclusiv Carmelle, ne simtim suficient de bine pentru a incerca cele 2 ore in plus pana la un alt summit numit Uhuru.

Alaturi de Jody, o infirmiera dura din Anglia, am fost fericita sa continui obiectivul initial al varfului punctului lui Gilman, intrucat Jody si cu mine ne indreptam mult mai incet din cauza efectelor de altitudine.

Carmelle si cu mine ne-am convenit in prealabil sa ne despartim la nevoie, asa ca l-am imbratisat si am continuat spre varfurile noastre separate. gierrerixl.doodlekit.com

Ghizii nostri nu ne-ar lasa sa privim in timp ce urcam in noaptea aceea, pentru ca aveam tendinta sa scapam de echilibru si sa cadem usor. Dar la una dintre numeroasele noastre (multe) pauze, chiar inainte de rasaritul soarelui, cand ne simteam cei mai reci si cei mai obositi, ne-am oprit sa privim si acolo erau Venus, Marte si Jupiter grupate impreuna acolo, aratand uriasi si luminosi si simtitori atat de aproape incat ai putea sa-i atingi si sa-i atingi.

Atunci soarele a inceput sa rasara, am trecut peste acea ultima stanca si poof, eram in varf!

In cele din urma am scos din modul robo-walk si l-am incurajat, l-am imbratisat pe Jody si amandoi am plans, dar a trebuit sa ne oprim, deoarece lacrimile inghetau pe fetele noastre.

Am scos fotografia obligatorie si am impartasit un balon de sarbatoare cu whisky de minge de foc pe care il adusesem cu ghizii nostri. www.jawalgulf.com

Urmari…

Am „schiat” jos 1000 de metri de scartaie, maruntindu-ne pantalonii, dar simtindu-ne mai bine la fiecare metru pe care am coborat. Dupa un pui de somn de o ora am coborat la Horombo, iar a doua zi am mers 6 ore din parc, toate la aproximativ 35 km de mers pe jos de munte.

Am zburat la Zanzibar si am copt pe o plaja doua zile, apoi am inceput zborurile lungi spre casa.

( FYI puteti inchiria camere de dus private private in aeroportul din Amsterdam, spunand doar)

Sunt ars de soare, fata mea este inca marcata de gheata, mi-am deteriorat glezna dreapta, mi-am pierdut unghia de la deget sau doua si pot avea de fapt malarie. A meritat totul.

Partea implinitoare a acestei calatorii s-a dovedit a fi in lunile premergatoare cresterii efective: angajamentul fata de pregatirea fizica, cercetarea, invatarea de a face drumetie, gasirea echipamentului potrivit, sprijinul generos al prietenilor si colegilor si parteneriatul iar acum stransa prietenie cu Carmelle.

Planificam un eveniment „Kili nu ne-a ucis” pentru noiembrie.

Aventura s-a schimbat cum simt ca ma misc prin lume.

Ne-au spus in nenumarate randuri de oameni bine inteles ca doua „fete” ar trebui sa se sperie sa plece in Africa pentru a face ceva atat de fizic, dar in schimb am ascultat puternica noastra comunitate de prieteni, prieteni si colegi de munca neincrezatori care au spus ca putem face asta.

Aveau dreptate.

Povesti preferate .. .

– Puterea de unire a fotbalului. Se dovedeste ca intregul nostru echipaj de porteri si ghizi sunt fani uriasi ai fotbalului, in special echipa Arsenal. La fel a fost unul dintre britanicii care calareau cu noi, un coleg dragut pe nume Terry, care semana cu un marin marin, dar era de fapt un bancher Barclays. El si-ar pune parka si s-ar strange in jurul radioului in noaptea jocului, porterii traducand play-by-play-ul swahili pentru el pentru iubitele lor Arsenals, care sunt in prezent nr. 2 in clasament. Stiu asta acum pentru ca toti am devenit ciudat concentrati pe succesul echipei.

– Alegerile nationale din Tanzania au avut loc duminica urcarii noastre. Purtatorii aveau un stalp mare amplasat in centrul taberei in fiecare seara pentru steagul partidului politic preferat. Am aflat multe despre procesul electoral, sperantele si temerile localnicilor, sarbatorite alaturi de ei cand rezultatele au intrat si s-au intristat cu acestia, cand partidul actual care sedea de mult timp a refuzat sa recunoasca rezultatele care i-ar fi stins. Exista o prezenta puternica a armatei in Zanzibar din cauza demonstratiilor, astfel incat turistii erau descurajati sa intre in oras.

Alegerile noastre federale au avut loc in aceeasi saptamana si indiferent ce credeti despre rezultat, am avut o noua apreciere pentru procesul electoral, democratic si pasnic al Canada.

Multumesc Lisanne pentru ca ai impartasit calatoria cu cititorii mei – si suntem cu totii bucurosi ca tu si Carmelle sunteti in siguranta acasa – dar mai mult, incat ati urmat o promisiune o data in viata, care a avut curaj, a solicita din punct de vedere fizic si dedicarea de a ajunge la varful ”acestui legendar munte.

Deci … simpla intrebare pentru a pune capat acestei …

Ce urmeaza? Mergi fata (e)!