Inginerul Google care invata fericirea in trei pasi

Inginerul Google care invata fericirea in trei pasi

G

Inginerul Google Chade-Meng Tan sustine ca are secretul unei vieti multumite, fara stres. David G Allan si-a incercat sfaturile de fericire si s-a uitat la stiinta – functioneaza?

In profunzimea monstruului tehnologic global Google se afla un inginer cu o descriere neobisnuita a postului: pentru a face oamenii mai fericiti si lumea mai pasnica.

In urma cu cativa ani, Chade-Meng Tan, unul dintre primii angajati ingineri ai companiei din Mountain View, a observat ca multi dintre colegii sai erau stresati si nemultumiti la locul de munca, asa ca a decis sa faca ceva in acest sens. El si-a convins sefii sa-l lase sa creeze un curs care sa-i invete pe angajati abilitati de atentie pentru a spori inteligenta emotionala si a promova bunastarea si a trecut la departamentul de resurse umane pentru a-l conduce. In semn de semn cu capul catre angajatorul sau, el l-a numit Search Inside Yourself (Cautati in interiorul vostru), un nume recunoscut, care este, de asemenea, titlul cartii sale despre tehnicile cursului.

La festivalul SXSW din acest an din Austin, Texas, am fost curioasa de panoul lui Meng, numit „Fa-ti cea mai fericita persoana de pe Pamant”. Nu este surprinzator, avand in vedere promisiunea discutiei, fiecare loc si spatiu din sala de bal a hotelului a fost umplut. Meng a promis ca va invata secretul fericirii „dovedit stiintific” in trei pasi simpli.

Eram fascinat, dar natural sceptic. Asadar, in saptamanile urmatoare, am decis sa incerc sfatul in trei pasi al lui Meng pentru a vedea daca ma face mai fericit. De asemenea, am aruncat o privire mai atenta asupra stiintei despre care pretinde ca isi sustine tehnicile.

Array

Ar putea fi ceva la asta? Sa ne uitam la fiecare dintre pasii pe rand.

Primul pas: „Calmeaza-ti mintea”

Pentru a-si prezenta primul sfat, Meng a condus publicul SXSW printr-un scurt exercitiu colectiv de respiratie pentru a calma particulele pufoase din „globurile de zapada” (metafora sa) din craniile noastre. El pledeaza pentru gasirea unor modalitati usoare de a face pauze in timpul zilei si de a va tine cont de respiratie. „Daca este prea greu, atunci nu te gandi la nimic pentru putin”, a glumit el.

Cartea sa intra in mai multe detalii, concentrandu-se asupra a ceea ce este meditatia si a modului de a incepe practicarea ei, citand un studiu realizat de Jon Kabat-Zinn de la Universitatea din Massachusetts Medical School ca antrenamentul de atentie reduce anxietatea raportata.

Meng nu este singurul care sugereaza ca meditatia si atentia sunt bune pentru sanatatea noastra mentala. De exemplu, calugarul Matthieu Ricard, pe care presa l-a numit „cel mai fericit om din lume”, a scris el insusi o carte despre acest subiect.

Studiile sugereaza ca meditatia si mindfulness scad anxietatea si stresul la locul de munca – cititi mai multe pe BBC Capital (Thinkstock)

Dar functioneaza? Exista unele dovezi ca atentia poate ajuta la evitarea gandurilor negative. O recenzie recenta a 209 de studii a constatat ca practica poate ajuta la tratarea depresiei, anxietatii si stresului. (Unii cercetatori sustin chiar ca reducerea stresului promisa de meditatie ar putea ajuta la incetinirea efectelor imbatranirii.

Merita subliniat faptul ca tratarea depresiei si anxietatii nu este neaparat acelasi lucru cu stimularea fericirii. Totusi, primul sfat al lui Meng despre fericire pare sa aiba o credinta stiintifica in crestere.

Pasul doi: „Inregistrati momente de bucurie”

Aceasta inseamna pur si simplu sa-ti spui – in timp ce bei un espresso grozav, razi de gluma prietenului tau sau cumperi camasa pe care ti-ai dorit – „Am un moment de bucurie!” Cand ni se intampla lucruri negative pe tot parcursul zilei, avem tendinta sa ne tinem de ele, in timp ce lucrurile bune sunt mai trecatoare si efemere. Deci, recunoscand constient lucrurile bune, spune Meng, ne sporim sansele ca atunci cand reflectam la ziua noastra, sa concluzionam ca a fost una fericita.

Ipoteza conform careia observarea experientelor pozitive contrabalanseaza sau depaseste negativele are sens intuitiv. Cu totii ne putem raporta la puterea unui singur incident, chiar de scurta durata, care afecteaza o zi intreaga, dar rareori inversul pare adevarat. Dupa cum a cantat Jonny Mercer, trebuie sa „accentuati pozitivul, sa eliminati negativul”.

Studii recente au incercat sa exploreze acest efect, inclusiv unul al cercetatorului in psihologie pozitiva, Barbara Fredrickson, care a concluzionat ca avem nevoie de un raport pozitiv-negativ 3: 1 al gandurilor pentru a ne elibera mintea de efectul gudronului al gandirii negative. Cu toate acestea, acest studiu special s-a dovedit controversat, unii cercetatori punand la indoiala afirmatiile matematice facute in lucrare.

Un studiu din 2006, insa, a constatat ca persoanele care si-au notat experientele pozitive intr-un jurnal au raportat sentimente mai mari de satisfactie a vietii si efectul a durat pana la doua saptamani dupa aceea.

Pasul trei: „Doresc altor oameni sa fie fericiti”

Potrivit lui Meng, gandurile altruiste ne avantajeaza pentru ca obtinem multa bucurie din daruire, chiar mai mult decat din primire.

Meng aduce argumente elocvente pentru nevoia (cred) de la sine inteles de a-ti insufla viata cu mai multa compasiune, dar citeaza doar un studiu – asupra persoanelor care efectueaza acte pentru altii – pentru a sustine afirmatia sa ca „bunatatea este o sursa durabila de fericire”.

Gandirea la ceilalti ne poate face mai mult continut? (Getty Images)

In cartea sa Fericirea: o introducere foarte scurta, filosoful Daniel Haybron sustine cazul lui Meng citand alti cercetatori, in special psihologul Michael Argyle care a sugerat „doar dansul a generat„ niveluri mai mari de bucurie ”decat voluntariatul si lucrarile de caritate”. Si Fredrickson a studiat beneficiile unei forme de meditatie care presupunea gandirea gandurilor pozitive despre ceilalti. Ea le-a cerut oamenilor sa incerce tehnica timp de cateva minute pe zi timp de cateva saptamani si multi au raportat ca se simt mai veseli si mai plini de speranta.

Dar suntem inca departe de saltul logic al lui Meng ca doar gandirea buna pentru altii este suficienta. Ne-am bate joc de noi insine daca ne gandim ca dorirea altcuiva sa fie fericita este acelasi lucru cu a face ceva pentru a-i face fericiti, cum ar fi sa le oferim un cadou sau, aparent, sa-i ducem sa danseze.

Stiinta versus experienta

De fapt, cu cat am analizat mai mult afirmatiile lui Meng, cu atat am fost mai putin convins ca afirmatiile sale sunt puternic sustinute de cercetarile existente. Multe dintre concluziile din aceste studii sunt provizorii si trebuie reproduse. Potrivit lui Haybron, exista de fapt alti factori de fericire sustinuti de studii mai robuste – cum ar fi autonomia, munca semnificativa si calificata, relatiile / dragostea, banii (dar nu prea mult) si securitatea (dar nu prea mult pentru ca te vei plictisi) si neatasamentul fata de lucrurile pe care le-am putea pierde.

Si totusi, in acelasi timp, cu cat practicam mai mult metoda in trei pasi, cu atat parea sa functioneze mai mult. Am inceput sa meditez la locul de munca. Mi-am programat telefonul mobil pentru a-mi trimite reamintiri orare pentru a le dori fericire celorlalti. Si mi-am amintit sa-mi spun „am un moment de bucurie!” cand ma distram cu fiicele mele, alergam in parc, beau o bere delicioasa si chiar scrieam aceasta rubrica.

Trebuia sa reconciliez acest decalaj dintre fericirea mea crescuta si lipsa aparenta de dovezi complete care sa o sustina. Este Meng ceva real sau a fost el doar un „negustor de soare ieftin”, asa cum Haybron descrie unii experti in fericire.

L-am intrebat pe psihologul Tom Stafford, care scrie coloana Neurohacks pentru BBC Future despre decalaj. „Aseza ceea ce functioneaza pentru tine si ceea ce spune stiinta este dificil, deoarece fericirea este un obiect complex”, mi-a spus el. „Vor exista variatii locale datorate personalitatii individuale, asa ca avem imediat un motiv pentru a ne astepta la un decalaj intre stiinta – care tinde sa functioneze cu medii de grup – si experienta oricarei persoane.

„Pentru mine, intrebarea generala interesanta este cand avem incredere in experienta noastra si cand ascultam stiinta”, a adaugat Stafford. „Evident, unele lucruri pentru care nu avem nevoie de stiinta („ Doare sa scap o piatra pe picior? ”) Si unele lucruri pe care le facem („ Fumatul este rau pentru sanatatea mea? ”). Fericirea, as argumenta, este intre aceste doua cazuri. ”

Investigatia mea intre experienta si stiinta in ceea ce priveste cei trei pasi ai lui Meng m-a apropiat de tabara de picatura – oferind mai multa experienta decat studiile. Dupa cum remarca Stafford, poate fi doar faptul ca meditatia, bucuria de inregistrare si dorinta binelui altora functioneaza pentru mine datorita propriei mele personalitati.

Acest videoclip nu mai este disponibil

Urmariti-l pe Chade-Meng Tan vorbind mai detaliat despre sfaturile sale despre fericire

Este posibil ca studiile viitoare sa arunce mai multa lumina asupra acestor probleme. Domeniul „psihologiei pozitive” este vechi de doar cateva decenii. „O parte din motivul pentru care nu puteti gasi dovezile”, a remarcat Stafford, „este ca oamenii nu s-au uitat atat de mult timp de cand au, de exemplu, motivul pentru care oamenii se deprima”.

Exista cercetari in crestere si legitime despre fericire, iar Hayborn vede subiectul la fel de valid ca si corpul mult mai mare si mai vechi de lucrari care priveste inversul sau: nefericirea. „Masurarea fericirii nu mai este misterioasa sau mai plina decat masurarea depresiei sau anxietatii”, conchide el. „Si nu ar trebui sa fie mai controversat”.

Pentru multi, cei trei pasi ai lui Meng pot parea evidenti sau simplisti. Cu toate acestea, el si-a comparat sfaturile cu cele care ne-au aratat cum sa facem o singura impingere sau curlare a bratului la sala. Stii ca iti face bine, dar trebuie sa faci exercitiul in fiecare zi pentru a obtine rezultate. S-ar putea sa fiu mai convins din experienta decat satisfacut din punct de vedere stiintific, dar este suficient sa ma pastrez sa merg la sala de fericire Google si sa fac acele flexiuni.

Intelept este coloana de hacking a vietii unei persoane ganditoare in care examinam modificarea comportamentului, auto-ajutorarea, intelepciunea gasita si filozofia aplicata. Pentru mai multe povesti, accesati BBC Capital si nu ratati alta coloana Wise Up abonandu-va aici.

Daca doriti sa comentati acest articol sau orice altceva pe care l-ati vazut pe viitor, accesati pagina noastra Facebook sau Google+ sau trimiteti-ne un mesaj pe Twitter.