Filosofia politica in secolul al XX-lea: autori si argumente // Recenzii filosofice Notre Dame // Universitatea Notre Dame

Filosofia politica in secolul al XX-lea consta in eseuri pe optsprezece filozofi politici importanti din secolul XX. Potrivit editorului, Catherine Zuckert, ganditorii selectati abordeaza fiecare o intrebare paradigmatica a filozofiei politice: „Cum putem trai cel mai bine, nu doar ca indivizi, ci si in comunitati care trebuie sa coexiste, daca nu cooperam activ, intr-o mai mare lume strans interrelationata? ” (p. 2) Aceasta este cu siguranta intrebarea corecta de a pune, si oricine este interesat sa o urmareasca va beneficia de – si se va bucura de – implicarea cu raspunsurile sugerate in acest volum. newlessonhome4.trexgame.net

In ciuda titlului, scrierile autorilor selectati nu cuprind literalmente intregul secol XX. In schimb, povestea reia dupa primul razboi mondial, cu partea I cuprinzand eseuri despre scrierile lui John Dewey, Carl Schmitt si Antonio Gramsci. Partea a II-a consta in eseuri despre emigrantii europeni de dupa al doilea razboi mondial Leo Strauss, Eric Voeglin, Yves Simon si Hannah Arendt. yourinfonetwork0.image-perth.org Partea a III-a consta in eseuri despre soiurile liberalismului sustinute de FA Hayek, Michael Oakeshott, Isaiah Berlin, HLA Hart, John Rawls si Richard Rorty. Partea a IV-a se concentreaza asupra criticilor teoriei politice liberale generale: Jean-Paul Sartre, Michel Foucault, Jurgen Habermas, Alasdair MacIntyre si Charles Taylor.

Fiecare eseu este atent construit, relativ scurt (zece pana la nouasprezece pagini) si este conceput pentru a transmite ideile centrale sau argumentele ganditorului in cauza. diigo.com Avand in vedere durata eseurilor si volumul scazut al rezultatelor subiectelor luate in considerare, autorii sunt neaparat selectivi in subiectele si textele luate in considerare. Aceasta este o carte de eseuri tematice, nu articole de enciclopedie. Majoritatea eseurilor contin cel putin cateva informatii biografice la inceput (desi este revigorant faptul ca nu a fost impus niciun sablon stabilit asupra formei si structurii eseurilor), precum si (cand este relevant) explicarea controverselor si luptelor politice in care subiectii erau angajati. blogfreely.net

Cu o singura exceptie, autorii isi abordeaza subiectii din punct de vedere al simpatiei critice, o abordare pe care o gestioneaza bine. Capitolul lui Tracy Strong despre Schmitt, de exemplu, gestioneaza in mod admirabil sarcina complicata de a explica de ce merita studiat exact gandirea lui Schmitt si de ce ganditorii ingroziti de sustinerea lui Schmitt la guvernarea nazista au fost totusi atrasi de unele concepte ale sale.

Exceptie in acest sens este eseul lui John Finnis despre Hart, care contine o relatare dispretuitoare a argumentarii lui Hart in Drept, libertate si moralitate(1963), caracterizat ca un „triumf neincetat de confuzie si eroare”. www.evernote.com (p. 179) Finnis sustine ca cartea incepe prin a afirma gresit dreptul englez, apoi il invinovateste pe Hart pentru ca a ales ca interlocutor sau nu pozitiile platonico-aristotelice sau tomiste cu privire la moralitatea reglarii comportamentului moral, ci „ruminarile unui englez judecator de nicio formatiune filosofica, Patrick Devlin, „intr-o dezbatere pe care o continua sa o descrie drept„ esential nefilosofica ”. (pp. www.evernote.com 180-81, 184) intrucat evaluarea puternica a Schmitt il recunoaste ca fiind un demn filosof de a lua in serios, Finnis judecatorii lucreaza Hart si influenta sa bucurat ca „o masura a pierderii pe scara larga a culturii filosofice in 104 ani intre On Libertatea si Legea, libertatea si moralitatea.

Pe de o parte, disectia minutioasa a lui Finnis a argumentarii lui Hart adauga un volum bun de condimente polemice volumului, si mai mult decat majoritatea autorilor din colectia Finnis a depasit subiectul imediat pentru a incerca sa spuna ceva substantial despre practica filozofiei politice ca un intreg (pe care il considera ca o naratiune a descompunerii). Pe de alta parte, indepartarea in ton din restul volumului din eseul sau face o intrebare daca ideea includerii lui Hart ca subiect a fost sa prezinte opiniile lui Hart sau sa ofere lui Finnis o platforma adecvata pentru a-si exprima critica fata de liberalul politic filosofie (si practica). www.rethink.onl

Fie ca este posibil, eseurile din aceasta colectie opereaza la un nivel foarte ridicat. Pentru o colectie de genul acesta, pare lipsit de rod, sa incerce o judecata suplimentara asupra meritelor lor intelectuale. Astfel de judecati vor fi inevitabil subiective si puternic colorate de propriile simpatii ideologice si teoretice. youcoachhub3.godaddysites.com

Ceea ce pot spune este ca am gasit o valoare reala in eseuri despre acei ganditori cu care ma aflu in simpatie ideologica si teoretica, precum si in eseuri despre cei care opereaza in diferite spatii ideologice sau teoretice decat propria mea lucrare. In fosta categorie, eseul lui Joseph Buttigieg pe Gramsci, eseul lui Dana Villa pe Arendt si eseul lui Paul Weithman despre Rawls m-au atras fiecare ca fiind clar, informativ si o sursa de claritate. Observatia lui Buttigieg ca pentru Gramsci, „o miscare politica nu poate reusi decat daca viziunea asupra lumii care o anima nu este doar raspandita intre oameni, ci este si ea inteleasa si inteleptita in mod constient de catre acestia” (pp. wayloneira302.theburnward.com 55-56) este o mila si la fata declaratia atat a notiunii de hegemonie a lui Gramsci, cat si a relatarii sale asupra sarcinii politicii radicale. Vila’Conditia umana ca eveniment fundamental in critica republicana civica de la sfarsitul secolului XX a politicii moderne. Eseul lui Weithman se concentreaza in mare masura pe motivatia lui Rawls de a-si construi relatarea justitiei intr-un mod care arunca o lumina buna asupra rolului „teorie ideala”, recent mult malignizat in unele sferturi, ar putea contribui la intelegerea noastra despre politica. diigo.com Rawls, potrivit lui Weithman, a fost mutat de nevoia de a arata ca o societate dreapta este posibila, avand in vedere ipoteze plauzibile despre natura umana si modul in care functioneaza institutiile si ca aceasta ar putea fi stabila in timp. Daca nu este cazul, atunci punctul de vedere sceptic datand din Thrasymachus potrivit caruia lumea este condusa de cei puternici care construiesc discursuri despre justitie pentru a asigura respectarea celorlalti, nu poate fi raspuns la ratiune. Daca cineva crede sau nu ca eforturile lui Rawls in acest sens au fost de succes, tratamentul lui Weithman aici clarifica ce este in joc. proinfotech5.image-perth.org

In continuare voi comenta eseuri care opereaza in diferite spatii ideologice sau teoretice decat lucrarea mea. Atat eseul lui Eric Mack asupra lui Hayek, Alan Milchman, cat si eseul lui Alan Rosenberg despre Foucault m-au atras ca fiind, in diferite moduri, rezumate exceptional utile ale ideilor centrale din fiecare ganditor. Din vasta opera a lui Hayek, Mack se concentreaza pe idealul de baza al unei ordine sociale evoluate spontan, care nu este proiectata, bazandu-se pe norme sociale emergente stabilite pentru a asigura o cooperare sociala fructuoasa. zenwriting.net Conceptia unui astfel de ordin si distinctia paralela intre „lege” si „legislatie” subscriu critica lui Hayek a conceptelor hobbesiene ale statului, precum si punctul sau de vedere (detinut si de Oakeshott) ca statul ar trebui privit ca o singura asociere printre multi, nu ca director general pentru societatea in ansamblu.

Milchman si Rosenberg inverseaza relatarile cronologice conventionale ale operei lui Foucault, concentrandu-se pe „politica etica de ingrijire a sinelui si a altora” (p. 228) pe care Foucault se straduia sa o dezvolte la sfarsitul vietii. holdenbsxs704.bearsfanteamshop.com Aici atentia se intoarce de la noua relatare a puterii lui Foucault la posibilitatea dezvoltarii unor forme constructive de agentie in rezistenta la „diferitele moduri de dominare, disciplina si control”. (p. 231) Astfel, proiectul lui Foucault este descris ca implicand „o critica a cine suntem, subiectii pe care am devenit istoric si posibilitatile de a ne modifica in mod diferit”. uberant.com (p. 230) Aceasta legatura a problemei puterii cu problema de sine, etica, iar personajul il pune pe tarziu Foucault in conversatie cu anticii, precum si cu practica democratiei ateniene – si, de asemenea, recunoscut, in conversatia cu teoreticienii democrati moderni. Contul lui Milchman si Rosenberg face o treaba solida de a face proiectul lui Foucault lizibil pentru nespecialisti pentru care metoda si limbajul distinctiv al lui Foucault au facut continutul investigatiilor sale oarecum opace. jeffreyotcq474.mozello.com

Acest exemplu indica care ar trebui sa fie una dintre principalele utilizari ale acestui volum: sa ajute studentii si savantii care lucreaza intr-un sector al traditiei politice occidentale contemporane sa inteleaga alte opinii foarte diferite. Ne imaginam ca aceasta carte o va face foarte repede pe lista de lectura necesara a studentilor absolventi in teorie politica si filozofie politica care se pregatesc pentru examene generale si va fi consultata pe scara larga de catre facultatile care pregatesc prelegeri despre gandirea politica din secolul XX sau cautand o actualizare a unui ganditor sau subiect neexaminat intr-un timp. Totusi, eseurile sunt suficient de puternice pentru a comanda respectul specialistilor asupra fiecarui ganditor. penzu.com

Tocmai pentru ca acest volum este probabil sa fie citit si utilizat pe scara larga, totusi, merita sa reflectam in mod critic atat asupra constructiei sale, cat si asupra traditiei filozofiei politice pe care o reprezinta. In special, unele comentarii despre alegerea ganditorilor si a subiectelor pentru o carte care pretinde titlul autoritar „Filozofia politica in secolul XX” este inevitabil. In introducere, Zuckert enumera o serie de ganditori care „ar fi putut si poate ar fi trebuit sa fie inclusi”, (p. www.ixawiki.com 15) printre acestia Simone de Beauvoir. Includerea lui Beauvoir ar fi asigurat o oarecare reflectie directa asupra problemei de gen, precum si a reprezentat un marker al uneia dintre cele mai fundamentale evolutii sociale si politice ale secolului XX, provocarile dramatice ale rolurilor traditionale de gen si extinderea femeilor ” drepturile si participarea la politica. Intr-adevar regretabil faptul ca un capitol despre Beauvoir nu a fost inclus. 60534c25dade6.site123.me

La fel de inexplicabila este excluderea oricarui angajament sustinut cu intrebari de rasa (intr-adevar, niciun ganditor care se ocupa in primul rand de cursa nu face chiar lista „B” a lui Zuckert, care ar fi trebuit sa fie inclusa). In masura in care rasa a fost una dintre componentele centrale, constitutive ale politicii secolului al XX-lea si punctul central al activismului civic si al dezbaterilor asupra schimbarilor sociale din Statele Unite postbelice, aceasta excludere este imposibil de justificat. Mai departe, in masura in care una dintre principalele utilizari ale acestui text va fi (dupa cum s-a mentionat mai sus) pentru a permite diferitelor parti ale traditiei politice sa vorbeasca intre ele, ar fi fost o mare virtute daca volumul ar fi largit usor conceptia despre ceea ce este sa faci filozofie politica, incluzand un teoretician social precum WEB DuBois, Oliver Cromwell Cox sau Frantz Fanon – sau alternativ,

In ciuda acestor defecte, acest volum estimabil este un ansamblu remarcabil de fluxuri de gandire diverse. devinzhnw377.creatorlink.net Prezinta, de asemenea, o oportunitate pentru cititori de a reflecta si de a evalua critic traditia si practica filozofiei politice la inceputul unui nou secol.

Poate pentru unii ganditori cuprinsi in carte, vocatia singuratic-eroica a filosofului politic care reflecta in conditii politice sau sa spuna adevarul unei culturi nedorite, poate fi imbratisata ca punct de mandrie. Si poate unii filosofi politici sunt in intregime confortabili cu diviziunea conventionala a muncii intre „filosofi” care se ocupa pe taramul normelor si ideilor si „empiricienilor” care se ocupa pe taramul institutiilor si practicilor concrete. juliusltky624.almoheet-travel.com Acceptarea acestei impartiri presupune retragerea filosofilor politici din munca critica de lupta cu probleme institutionale practice si intrebarea fundamentala despre cum ar arata un regim viabil si de dorit pentru noi .

Dar, dupa cum arata si acest volum, o astfel de intelegere trunchiata a sarcinii filozofiei politice nu face dreptate legatura mai bogata dintre teoretizare si practica evidenta in multi dintre cei mai importanti teoreticieni ai secolului. Intr-adevar, volumul ne ajuta sa ne aminteasca ca filosofii politici – figuri precum Dewey, Gramsci si Arendt – au avut cel mai mare impact atat asupra comunitatii intelectuale, cat si asupra culturii mai mari atunci cand s-au implicat personal si politic cu problemele mari (empirice , institutional si moral) din timpul lor, lasand nimic de pe masa.