Detoxifiere digitala

(Credit de imagine:

Piero Zagami si Michela Nicchiotti

)

Daca sunteti ingrijorat in secret de dependenta dvs. de smartphone-uri, nu va temeti. O multime de furnizori de servicii sunt acolo pentru a va ajuta sa va deconectati.

Array

T

Aparitia unei culturi a muncii „mereu in functiune” ne tine permanent conectati, dar si distrasi. Un adult mediu din SUA petrece aproape patru ore pe zi folosind dispozitive mobile. Exista un cost: a te uita la telefon este rau pentru bunastare.

Cresterea utilizarii Facebook se coreleaza puternic cu scaderea sanatatii fizice si mentale. Dependenta de telefonie mobila este reala. Chiar si Silicon Valley recunoaste ca exista o problema si a introdus functii – cum ar fi Apple Screen Time si tabloul de bord Android – pentru a ne ajuta sa controlam inapoi utilizarea dispozitivului nostru. Anul trecut, CEO-ul Google, Sundar Pichai, a declarat ca functiile vor aduce „JOMO”: bucuria de a pierde.

O intreaga industrie a aparut pentru a ne ajuta sa ne deconectam, de la carti de auto-ajutor la retrageri digitale de detoxifiere la hoteluri care blocheaza telefoanele oaspetilor in schimbul gustarilor gratuite. Cal Newport, autorul cartii Digital Minimalism, recomanda o „declinare digitala” de 30 de zile – o pauza de la toate tehnologiile, cu exceptia celor esentiale -, astfel incat sa puteti „reveni la legatura cu ceea ce apreciati de fapt”. Fostul manager de produs Google Tristan Harris a fondat Centrul pentru Tehnologie Umana. Misiunea sa este de a inversa „retrogradarea umana” cauzata de scurtarea duratei de atentie si de tendinta internetului de a recompensa indignarea din cauza dialogului.

Va reusi? Timpul va spune.

Acesta este unul dintre cele 101 lucruri indispensabile pe care trebuie sa le cunoasteti astazi despre munca. Faceti clic aici pentru a vedea restul.

Credit de imagine: Piero Zagami si Michela Nicchiotti.