De ce ar trebui sa invatam din nou sa socializam

De ce ar trebui sa invatam din nou sa socializam

Odata cu socializarea aproape oprita in timpul pandemiei, muschii nostri sociali s-au atrofiat. Este posibil sa trebuiasca sa ne instruim din nou pentru a fi din nou cu altii – dar cum?

A

In calitate de gazda a podcastului Draga prudenta, Daniel M Lavery ofera in mare parte sfaturi de la baza sa din New York. Dar, ocazional, isi dezvaluie propriile anxietati, la fel ca intr-un episod recent, cand raspundea la un student absolvent singuratic, care era ingrijorat de contactul social in timpul pandemiei Covid-19. Lavery a gasit acest lucru relatabil:

 Este foarte, foarte greu sa te gandesti la a fi din nou in preajma oamenilor. Unul dintre lucrurile care m-au frapat cand ma gandesc la posibilitatea de a fi din nou intr-o zi ca intr-o camera aglomerata cu alti oameni fara masca este, de exemplu, am petrecut foarte mult timp dorind cu disperare pentru o astfel de zi si, de asemenea, uneori, acum ma prind ca am un fel de raspuns panicat … Nu vreau sa ma tem de asta, asa vreau. Si totusi, am si eu acest lucru, stiti ca exista o parte din mine care reactioneaza acum intr-un mod pe care nu obisnuiam, adica teroarea.

Multi dintre noi suntem in aceeasi barca. Suntem fortati sa fim asociali, cel putin din punct de vedere fizic, de un an incoace. Drept urmare, multi constata ca orice interactiune sociala in persoana este incomoda – se simte de parca trebuie sa invatam din nou cum sa stam intr-o camera cu un alt om.

Array

Chiar si visul a fost transformat in moduri fara precedent, cu o tendinta de cosmaruri despre distantarea sociala.

Deci, cand lucrurile se deschid din nou, va exista o curba de invatare pentru a te simti „normal”? S-au atrofiat intr-un fel muschii nostri sociali si trebuie sa-i „recalificam”?

Din fericire, acesti muschi sunt destul de rezistenti si relatarile din locuri care au fost mai putin afectate de Covid-19 sugereaza ca nu dureaza mult sa se intoarca la o versiune a unui normal social. Totusi, unele sughituri sunt de asteptat de-a lungul drumului, asa ca va ajuta sa fii pregatit pentru ele.

Creierul tau izolat

Nu este surprinzator ca multi dintre noi s-ar putea simti „rugini” social. Cu totii, in diferite masuri, am experimentat singuratatea si izolarea sociala in timpul pandemiei, doua lucruri care pot fi legate de declinul cognitiv in moduri specifice.

Umflaturi de cot, deoarece salutarile pot ramane, deoarece multi considera ca este dificil sa se intoarca in imbratisari si alte tipuri de contact fizic pe care pandemia le-a suspendat (Credit: Alamy)

De exemplu, persoanele cu retele sociale mai mici si mai putin complexe tind sa aiba o amigdala mai mica, centrul de procesare a emotiilor din creier. Singuratatea cronica poate afecta nivelurile de hormoni asociati cu stresul si legaturile sociale; un efect poate fi o inclinatie mai mare spre depresie. In general, oamenii singuri tind sa fie mai paranoici si negativi.

Izolarea prelungita afecteaza, de asemenea, memoria si amintirea verbala. Creaturile sociale, inclusiv oamenii, au nevoie de o multime de stimulare interactiva pentru a-si mentine creierul in ordine. Deci, daca gasiti mai multe cuvinte scapand din varful limbii in aceste zile, blocarea poate juca un rol. Pentru mine, timp de 90% din timp, vorbesc doar cu partenerul meu, in modele de conversatie foarte familiare.

Ma simt un pic tremurat atunci cand este timpul sa vorbesc cu un prieten, de parca ar necesita dragarea unui limbaj odinioara familiar. Cand oamenii sunt autorizati sa petreaca din nou timp impreuna, poate fi greu sa gasesti cuvintele potrivite.

Desigur, pe masura ce circumstantele individuale variaza atat de mult, la fel si tranzitia inapoi in viata sociala post-pandemica. O persoana somera, vulnerabila din punct de vedere medical, care a petrecut intreaga perioada traind singura, poate gasi urmatoarea faza mai dezorientanta decat o persoana sigura din punct de vedere financiar care locuieste si lucreaza dintr-o casa mare, comuna. In general, unele dintre schimbarile comportamentale se pot inversa rapid, revenind la tipare sociale mai tipice.

Dar Daniela Rivera, biolog la Universitatea Mayor din Santiago, considera ca schimbarile fizice din creier, precum cele legate de memorie, nu se vor misca atat de usor. Odata cu micsorarea in unele parti ale creierului, functia de memorie poate fi afectata ani de zile dupa perioadele de izolare sociala – si, odata cu aceasta, capacitatea noastra de a ne conecta usor cu alte persoane.

Cu toate acestea, nu doar cum s-ar fi schimbat creierul nostru. In general, psihologii vad ca mai multi adulti raporteaza stres in legatura cu interactiunile sociale, variind de la faptul ca nu stiu cum sa rezerve interactiunile fara o strangere de mana sau o imbratisare, pana la epuizarea lucrurilor despre care sa vorbim. Dar anumite grupuri sunt anumite surse de ingrijorare.

Situatia este deosebit de spinoasa pentru persoanele cu tulburari de anxietate sociala. „Mentinerea progresului este cu adevarat importanta – deoarece odata ce nu sunteti in preajma oamenilor, asa cum nu am mai fost de aproape un an, este foarte usor sa ne strecuram in vechile tipare”, reflecta Marla Genova, un fost cercetator in psihologie care antreneaza oamenii cu anxietate sociala si vorbitoare.

Exista, de asemenea, ingrijorari cu privire la scolarii care nu s-au sincronizat social in timpul incertitudinii start-stop a blocarilor. „La aceasta varsta, creierul inca se dezvolta si rafineaza conectivitatea neuronala; prin urmare, este o faza critica sa dezvoltam abilitati sociale care sa defineasca interactiunile lor cu colegii ”, explica Rivera. Isi face griji ca izolarea prelungita ar putea duce la dezvoltarea unor fobii sociale. Intre timp, persoanele in varsta sunt mai predispuse sa traiasca singure si pot fi mai putin confortabile cu dispozitivele tehnologice pentru a pastra contactul social.

Rivera prezice ca schimbarile care ar putea aparea la unele persoane vulnerabile in timpul perioadei de re-socializare ar putea include hiperactivitate, intoleranta, iritabilitate si anxietate, printre altele.

Cum sa va relaxati

Blocarile prelungite si diferitele culturi vor face experiente variate pe masura ce regiunile ies din blocaj. Dar unele aspecte comune si lectii apar.

In tarile in care virusul este sub control, socializarea mascata ajuta lucrurile sa se simta ca si cum ar reveni la normal (Credit: Alamy)

Contactul fizic, un aspect considerat anterior a fi alaturi de alti oameni, este probabil sa se simta ciudat pentru o vreme. Pentru Andre Robles, care administreaza o companie de turism in Quito, Ecuador, unde au avut loc anumite redeschideri, pe masura ce cazurile se prabusesc, „Este un pic ciudat sa vezi o societate care era foarte calda pentru a fi un pic indepartata in felicitari. Un cot de cot a devenit noul semn de salut. ” Altor oameni le este greu sa se intoarca in imbratisari.

Elementul care a necesitat o anumita calibrare pentru Melanie Musson, un specialist in asigurari care locuieste in statul american Montana, constata diferitele atitudini ale tuturor fata de risc. Cazurile scad incet in stat, care a fost impartit cu amaraciune in ceea ce priveste purtarea mastii. „Lucrurile se simt ciudate cand dau peste oameni care sunt constienti de Covid”, explica Musson. „Intrucat ma inconjoara in principal de oameni care nu sunt, traiesc intr-un balon de normalitate. Exista insa multi oameni care nu sunt de acord cu asta si care nu se simt confortabil cu asta. Balonul meu apare atunci cand imi dau seama ca multi oameni nu au revenit la normal. ”

De fapt, socializarea mascata ajuta lucrurile sa se simta mai normal in Singapore, spune Roger Ho, psiholog la Universitatea Nationala din Singapore: „Viata este ca de obicei cu„ masca activata ”. Experientele anterioare de purtare a mastii, cum ar fi in timpul epidemiei Sars, si aderarea ridicata la mandatele guvernamentale de masca au ajutat. Ho sugereaza ca mai multa educatie publica in locurile in care exista rezistenta la masti ar putea ajuta la socializarea in acest fel sa se simta mai putin ciudat.

O modalitate de a reduce atat judecata despre hangouturi, cat si nervozitatea fata de multimi este de a restrictiona cercul tau social, iar multi oameni raporteaza ca fac exact asta. Scriitoarea din spatele blogului de cultura franceza Matilda Marseillaise, care locuieste in Adelaide, Australia, considera: „Probabil ca nu a fost un an in care ai prezenta unii dintre prietenii tai altor prieteni pe care nu-i cunosc. Deci, aceasta este o parte a sensibilitatii si stangaciei din jurul lui Covid. Nu vreau sa fac prietenii sa se roteasca prea larg. ”

Intr-adevar, o serie de oameni au mentionat ca sunt mai selectivi cu cine aleg sa socializeze, atat din punct de vedere al confortului fizic, cat si al celui psihologic. Cercetarile lui Richard Slatcher, psiholog la Universitatea din Georgia, si ale colegilor sai sugereaza ca pierderea masiva a contactelor sociale ocazionale a fost partial compensata de forta crescuta a legaturilor familiale imediate si a prietenilor stranse, pe care oamenii le apreciaza in general mai mult. O parte din reajustarea sociala poate fi despre invatarea modului de realocare a timpului si energiei departe de familie si inapoi prietenilor, colegilor si cunostintelor, fara a pierde apropierea construita cu cei dragi.

Reajusteaza-te, incet

Pe tot parcursul procesului, este important sa fim rabdatori si amabili cu noi insine. Asa cum a recomandat Centrul National de Anxietate Sociala din SUA, „retineti ca fiecare dintre noi este acum intr-o anumita masura incomod social”.

Nici nu trebuie sa se grabeasca sa indeparteze stingherea. Una dintre putinele parti stralucitoare ale procesului prelungit de lansare a vaccinului este ca „aceasta lentitudine a acestui proces va ajuta la reajustare”, spune Slatcher. El subliniaza rezistenta noastra, adaugand: „Unele dintre stresurile care vor veni, cum ar fi distratia oaspetilor din nou acasa, vor fi un stres placut”.

Pe masura ce vedem ca oamenii din intreaga lume incep sa se intoarca la sarbatorirea in grupuri, ne putem simti incurajati de rezistenta sociala inerenta a oamenilor (Credit: Alamy)

Si pentru cei care cred ca ar putea avea un timp mai dificil de reintegrare in societate, tratamentul pentru tulburarea de anxietate sociala poate oferi cateva perspective. Aceasta implica frecvent o terapie de expunere sau expunerea treptata la situatii incomode pentru a creste o toleranta mai mare pentru acestea. In ciuda regulilor de distantare sociala, exista inca modalitati de a intra in aceasta expunere, cum ar fi schimbul de comentarii pe social media sau schimbul de opinii pentru a practica asertivitatea.

Evitarea situatiilor sociale poate genera doar o evitare mai mare. Deci, antrenorul de anxietate sociala Genova ii incurajeaza pe oameni sa nu aiba mai mult de cateva zile de izolare la rand, acolo unde este posibil. Intre timp, biologul Rivera recomanda „diferite tipuri de imbogatire a mediului” pentru a modera stresul izolarii. Aceasta ar putea include activitate fizica, cum ar fi mersul pe bicicleta, activitate sociala, cum ar fi capturi de cafea virtuale, activitate cognitiva, cum ar fi jocuri de antrenament cerebral, precum si activitate emotionala, cum ar fi terapia.

In cele din urma, chiar daca in zilele noastre trebuie sa ne pregatim pentru a ridica telefonul, pentru a imita o imbratisare stingherita sau pentru a afla daca suntem confortabili atunci cand un prieten sugereaza sa ne intalnim, poate fi util sa ne amintim rezistenta sociala afisata in buzunarele din jurul lume. Fotografiile iconice instantanee ale unei piscine pline de petrecareti din Wuhan, China, unde a inceput pandemia, exemplifica modul in care lumea va putea in cele din urma sa se intoarca social.