Cusaturile laterale: de unde vin – si cum scapi de ele?

Sunt incomode, dar sunt de obicei inofensive. Cu toate acestea, cusaturile laterale ii deranjeaza sensibil pe sportivii de agrement in timpul antrenamentului. luxotticaretaildocs.com Cum poti contracara asta? Si cum apare chiar si modificarea?

Iesi la aer curat si pleaca. O runda de jogging pentru a compensa masa somptuoasa. gateway.ra1.com Dar alergarea, care a inceput intr-o dispozitie buna, este incetinita brusc de o cusatura. Majoritatea sportivilor de agrement au experimentat deja aceasta senzatie incomoda de ciupire pe partea stomacului. gameglobalhacks.com

De obicei inofensiv

Medicul internist Prof. Ulrich R. lisamsarraga.com Folsch va poate linisti: „Este dureros, dar de obicei absolut inofensiv”, spune expertul din Kiel. Acesta nu este in niciun caz un indiciu al unei boli grave, mai degraba un fel de boala. worldofgaming.com

„S-ar fi putut evita daca nu ar fi fost o masa copioasa imediat inainte de antrenament”, explica prof. Ingo Frobose de la Universitatea Germana de Sport din Koln. youarehidden.com

Mancarea ca posibila cauza?

In general, cusaturile laterale apar in timpul efortului, in special sportivii de anduranta. In principal alergatori, uneori si inotatori si biciclisti. apnawealth.com „Aletii bine antrenati o au mai rar decat oamenii neantrenati”, spune Frobose. Cusaturile laterale pot aparea in stanga sau in dreapta abdomenului, uneori pe ambele parti. cellerciser.info

Nu este clar ce anume le declanseaza. Exista mai multe explicatii posibile. muney.com „Dar nimic nu a fost dovedit stiintific”, spune Folsch. Una dintre teorii este o alimentare slaba cu sange a splinei. lympha-press.us Studiile au aratat ca splina, dar si ficatul, sunt mai putin bine aprovizionate cu sange in timpul efortului fizic.

Aceasta teorie se potriveste ca cusatura laterala este mai probabil sa apara atunci cand faceti exercitii dupa o masa copioasa. angelswealthlenders.com Deoarece tractul gastrointestinal are nevoie de sange pentru digestie, dar la fel si muschii – acest lucru duce la o deficienta. „Deci nu te antrena cu stomacul plin”, sfatuieste Folsch. schoolunlock.info



  • monaco
  • targul de piese
  • collective
  • chevrolet camaro
  • vremea herculane
  • google calendar
  • xanax
  • filme xxl
  • pull and bear
  • olx auto
  • iphone 11 pro
  • gta 6
  • carmen chindris
  • geaca dama
  • xnxx.com
  • reverse
  • alfabetul roman
  • iuliana beregoi
  • epiesa.ro
  • kamikaze




A doua teorie: diafragma este de vina

Teoretic, cauza ar putea fi si in diafragma, spune Frobose. Diafragma este situata sub plamani, intre abdomen si cavitatea toracica. oxgen.com Cand faci sport, respiri mai repede si mai adanc. Aceasta streseaza diafragma, dar in momentul efortului ii lipseste sangele bogat in oxigen. pokedev.org

Motivul pentru care exista doar explicatii, dar nu exista dovezi stiintifice ale cauzei: Cusaturile laterale dispar adesea la fel de repede cum au inceput. Folsch: „Esti plecat inainte ca cineva sa poata fi examinat de un medic”. hkdiscuss.com

Sau este postura?

Postura ar putea juca, de asemenea, un rol. Daca incepi sa mergi inghesuit si ghemuit in loc sa fii drept, este mai probabil sa risti o cusatura in lateral. www.bowwowcards.com Obezitatea este, de asemenea, considerata a fi un posibil declansator.

Indiferent despre ce sport este vorba: „Este important sa nu te coplesesti, ci sa adaptezi antrenamentul la propriile abilitati”, subliniaza Frobose. chinastudenttours.com Aceasta include si incalzirea buna. Si pentru a creste sarcina treptat, nu brusc. 6arb.com

Luati contramasuri prin respiratie constienta

Severitatea durerii variaza. Nu trebuie sa va intrerupeti antrenamentul cu ochiuri laterale usoare. blueoakdesign.com „Oricine doreste poate face asta, dar este suficient sa respire uniform si constient in stomac si sa incetineasca ritmul”, explica Frobose.

Cu toate acestea, potrivit expertului in miscare, este recomandabil sa intrerupeti si sa slabiti cusaturile prin respiratie constienta daca aveti cusaturi laterale severe. take-iq-quiz.com

Un exercitiu de respiratie ar putea arata astfel: „Faceti patru pasi si inspirati in mod constient si apoi expirati constient dupa urmatorii patru pasi”, explica Frobose. Continuati acest exercitiu pana cand nu mai simtiti durerea.

Fiecare trebuie sa afle singur ce ajuta exact cu cusaturile laterale. „Nu exista o singura solutie pentru toata lumea”, a spus Folsch. Pentru a evita in primul rand durerea neplacuta din timpul exercitiilor, este important sa vorbiti cat mai putin posibil in timpul exercitiilor. Pentru ca vorbirea poate aduce respiratia din ritm si poate provoca crampe – care pot fi exprimate in cusaturi laterale.

Surse folosite:

  • Agentia de stiri dpa