Cum se adauga pierderea somnului la cresterea in greutate

Fotografie

Credit Evan Sung pentru New York Times

Pierderea somnului tinde sa-i faca pe oameni sa manance mai mult si sa se ingrase, iar acum un nou studiu sugereaza ca un motiv ar putea fi impactul privarii de somn asupra creierului.

Cercetarea a aratat ca privarea oamenilor de somn pentru o noapte a creat schimbari pronuntate in modul in care creierul lor a raspuns la alimentele cu continut ridicat de calorii. matrimoniale 24.ro In zilele in care subiectii nu aveau un somn adecvat, alimentele de ingrasat, cum ar fi chipsuri de cartofi si dulciuri, au stimulat raspunsuri mai puternice intr-o parte a creierului care ajuta la guvernarea motivatiei de a manca. Dar, in acelasi timp, subiectii au experimentat o reducere brusca a activitatii in cortexul frontal, o parte a nivelului superior al creierului, unde se cantaresc consecintele si se iau decizii rationale. curve din deva

Descoperirile au sugerat ca un rezultat nefericit al pierderii somnului este acest „dublu hit” in activitatea creierului, a declarat Matthew P. Walker, autor al studiului si profesor de psihologie si neurostiinte la Universitatea din California, Berkeley. escorte negresa Un creier adormit pare sa nu raspunda mai puternic la mancarea nedorita, dar are si mai putina capacitate de a controla acest impuls.

Unii experti au teorizat ca, intr-o stare lipsita de somn, oamenii mananca mai multa mancare pur si simplu pentru a compensa toate caloriile pe care le cheltuiesc pe masura ce ard uleiul de la miezul noptii. matrimoniale anglia Dar noul studiu a aratat ca modificarile activitatii creierului au fost evidente chiar si atunci cand subiectii au fost hraniti cu alimente suplimentare si nu au avut senzatii crescute de foame.

„Foamea lor nu a fost diferita cand au fost lipsiti de somn si cand au avut o noapte normala de somn”, a spus dr. escorte timisoara forum Walker. „Acest lucru este important, deoarece sugereaza ca modificarile pe care le vedem sunt cauzate de privarea de somn in sine, mai degraba decat de a fi pur si simplu mai afectata metabolic atunci cand sunteti lipsit de somn. publi24 suceava matrimoniale

Relatia dintre pierderea somnului si cresterea in greutate este una puternica, confirmata intr-o varietate de studii de-a lungul anilor. Studiile efectuate pe numeroase populatii arata ca atat adultii, cat si copiii sunt mai predispusi sa fie supraponderali si obezi cu cat dorm mai putin noaptea. escorte constanta ieftine In studii mai mici si controlate, oamenii de stiinta descopera ca, atunci cand oamenilor li se permite sa doarma opt ore intr-o noapte si apoi jumatate din cantitate pe alta, ajung sa manance mai mult in zilele in care au dormit mai putin. Un studiu esential efectuat la Universitatea din Colorado in martie a aratat ca pierderea doar cateva ore de somn cateva nopti la rand a determinat oamenii sa impacheteze in medie aproximativ doua kilograme. escorte moinesti

Alte studii au descoperit ca efectele subiacente ale privarii de somn asupra organismului pot fi pronuntate in multe moduri. Hormonul de stres cortizol urca si markerii inflamatiei cresc. escorte turda Hormonii care stimuleaza pofta de mancare cresc, in timp ce hormonii care ii tocesc picatura. Oamenii devin mai putin sensibili la insulina, crescand riscul de diabet de tip 2. dame de companie adjud

Dar pana acum, putine studii, daca exista, au analizat cu exactitate ceea ce se intampla in creier atunci cand oamenii sunt infometati de somn si apoi se confrunta cu decizii alimentare.

In noul studiu, care a fost publicat in revista Nature Communications, dr. cube curve Walker si colegii sai au recrutat 23 de barbati si femei sanatosi si i-au repartizat in doua regimuri diferite, fiecare separat de aproximativ o saptamana. Cu o ocazie, subiectii au intrat in laborator si au primit o noapte normala de odihna – aproximativ opt ore – inainte de a se trezi la un mic mic dejun cu paine prajita si gem de capsuni. dame de companie mioveni

Subiectii s-au uitat apoi la 80 de imagini cu o varietate de alimente si li s-a cerut sa evalueze cat de mult le doreau in timp ce o masina de imagistica masura activitatea creierului. Subiectilor li s-a spus ca, dupa ce vor cauta prin imagini, vor primi unul dintre alimentele pe care le-au apreciat cel mai bine. curve alba iulia

Cu alta ocazie, subiectii au urmat aceeasi rutina, dar de aceasta data, in loc sa doarma, au ramas treji noaptea.



  • dame de companie public24
  • escorte filiasi
  • escorte cluj
  • curve in buzau
  • dame de companie in romania
  • dame de companie tulcea
  • matrimoniale calarasi femei
  • doua curve
  • escorte domiciliu
  • matrimoniale romania femei
  • escorte top
  • publi matrimoniale
  • jurnalul unei dame de companie
  • dame de companie din cluj
  • anunturi matrimoniale sex
  • escorte bbw
  • matrimoniale petrosani
  • dame de companie busteni
  • the bell curve pdf
  • dame de companie sighet





De asemenea, li s-au dat gustari – cum ar fi merele si biscuitii cu unt de arahide – pentru a compensa orice calorii suplimentare pe care le-au ars in timp ce au stat treaz. escorte din buzau

Cercetarea a aratat ca, atunci cand subiectii erau cu ochii obscuri si lipseau de somn, ei preferau cu tarie alegerile alimentare care aveau cel mai mare numar de calorii, cum ar fi deserturile, ciocolata si chipsurile de cartofi. Cu cat se simteau mai somnorosi, cu atat isi doreau mai mult alimentele bogate in calorii. curve 13 ani De fapt, alimentele pe care le-au solicitat atunci cand nu aveau somn au adaugat cu aproximativ 600 de calorii mai mult decat alimentele pe care si le-au dorit atunci cand au fost bine odihnite.

In acelasi timp, scanarile cerebrale au aratat ca, in dimineata urmatoare noptii nedormite a subiectilor, alimentele puternic calorice au produs o activitate intensa intr-o structura in forma de migdale numita amigdala, care ajuta la reglarea emotiilor de baza, precum si a dorintelor noastre pentru lucruri precum mancarea si experiente. escorte 40 ani Acest lucru a fost insotit de raspunsuri reduse brusc in zonele corticale ale lobului frontal care reglementeaza luarea deciziilor, oferind control de sus in jos al amigdalei si altor structuri primare ale creierului.

Un expert care nu a fost implicat in noul studiu, dr. escorte de Kenneth P. Wright Jr. viata unei dame de companie , a numit concluziile excitante si a spus ca ajuta la explicarea motivului pentru care oamenii fac alegeri dietetice slabe si mananca mult mai mult decat trebuie atunci cand sunt obositi.

„Exista ceva care se schimba in creierul nostru cand avem somn, indiferent de cata energie avem nevoie”, a spus dr. escorte la domiciliu bucuresti Wright, directorul laboratorului de somn si cronobiologie de la Universitatea din Colorado, la Boulder. „Creierul vrea mai mult chiar si atunci cand nevoia de energie a fost indeplinita. escorte campulung

Dar de ce lipsa somnului ar perturba raspunsul creierului la alimente?

Dr. Walker a spus ca banuia ca un factor care joaca un rol este o substanta numita adenozina, un produs secundar metabolic care perturba functia neuronala si promoveaza somnolenta pe masura ce se acumuleaza in creier. Una dintre modalitatile prin care cofeina stimuleaza starea de veghe este blocarea adenozinei. Adenozina este, de asemenea, eliminata din sistem atunci cand dormim.

Fara suficienta odihna, adenozina se acumuleaza si poate incepe sa degradeze comunicarea dintre retelele din creier, a spus dr. Walker. Somnul poate fi echivalentul repornirii creierului.

„Cred ca aveti aproximativ 16 ore de functionare optima inainte ca creierul sa aiba nevoie sa mearga offline si sa doarma”, a spus el. „Daca depasesti aceste 16 ore in domeniul privarii de somn, atunci acele retele cerebrale incep sa se descompuna si sa devina disfunctionale.”

Dr. Walker a spus ca din literatura medicala este din ce in ce mai clar ca nu exista un singur tesut in organism care sa nu fie afectat in mod benefic de somn.

„Este cel mai eficient lucru pe care oamenii il pot face in fiecare zi pentru a-si reseta sanatatea creierului si a corpului”, a spus el.