Cum am renuntat la slujba pentru a calatori: fotograful de nunta

Cand am decis sa renunt la slujba pentru a calatori, am facut opusul a ceea ce as recomanda: am luat „doar du-te!” citate la propriu, citeste un gobbledygook inspirational despre modul in care traim o singura data – si mi-am spus ca, daca as lua chiar si o ora sa gandesc lucrurile, nu as ajunge niciodata sa calatoresc deloc.

• Articol asociat: Sfaturi privind renuntarea la locul de munca si calatoria timp de un an

Aveam vreo douazeci de ani, proaspat dintr-un divort brutal care ma lasase gol si confuz. In momentul in care am ales sa plec, faceam yoga pe un acoperis din sudul San Francisco. Era aproape de zori; soarele forta ceata care se rostogolea de pe Muntii Santa Cruz. Eram in mijlocul unei lovituri scazute cand mi-a venit decizia: voi parasi SUA si voi calatori pana nu voi mai putea calatori.

Nu aveam economii (si doar bani in contul meu de verificare), plus o datorie de peste 10.000 de dolari, inclusiv o factura de la avocatul meu divort care inca mai avea nevoie de plata. Fusesem in strainatate exact de patru ori, inclusiv o singura data ca adult.

Array

Am avut un venit confortabil ca fotograf de nunta, completat cu o casa cu trei etaje, cu doua masini; Nu am stat niciodata intr-un hostel si nici nu am calatorit singur. Nici nu am avut un rucsac de calatorie.

Ceea ce am avut au fost doua sarcini de fotograf de calatorie sub centura mea – si numai cu asta, m-am gandit, ar fi usor. As putea lua acele conexiuni si a calatori in jurul lumii, trecand de la atribuire la atribuire prin junkets de presa.

Prima mea experienta a fost o calatorie rutiera de la Toronto la Las Vegas, platita de un serviciu de livrare a masinii. Au urmat alte calatorii sponsorizate si am inceput un blog de calatorie. A fost menit sa fie cartea mea de vizita pentru fotografie de calatorie.

Cu toate acestea, chiar si cu blogul meu si experienta anterioara, e-mail dupa e-mail pe care l-am trimis publicatiilor, incercand sa obtin de lucru, au ramas fara raspuns.

Cand au luat legatura, editorii mi-au spus ca nu am nicio sansa sa fac cariera cu fotografia de calatorie; singura mea sansa a fost sa furnizez si scrierea. In timp ce ma luptam sa merg pe calea pe care mi-o doream si, pe masura ce imi extindeam blogul pentru a ma ajuta acolo, m-am trezit purtand palaria unui blogger cu norma intreaga.

Din fericire, am intrat la momentul potrivit. Era anul 2010, iar industria turismului tocmai incepea sa-si indrepte atentia asupra bloggerilor. Asa cum nu as fi putut prezice niciodata, blogging-ul meu – nu fotografia mea pentru atribuire – m-a dus in intreaga lume. Nu am avut niciodata un sponsor corporativ, ca si alti bloggeri de turism, dar am reusit sa leg un jurnal de presa cu urmatorul, unde toata calatoria mea a fost platita de destinatii sau marci. In urmatorii patru ani, am vizitat fiecare continent, cu exceptia Antarcticii.

O strategie buna pe care am avut-o devreme a fost sa devin activa pe social media, concentrandu-ma pe Twitter si Instagram. La inceput, a fost din motive personale: incercam cu disperare sa gasesc o comunitate care sa le inlocuiasca pe cele care se evaporasera din viata mea, in urma divortului si mutarii mele. Mi-am dat seama mai tarziu ca a fost si marketing gratuit pentru blogging-ul si fotografia mea. In termen de doi ani, mi s-a cerut sa vorbesc la conferintele de bloguri de calatorie. Astazi, mi-am dezvoltat un nume in nisele fotografiei si tehnologiei mobile – un efort care m-a ajutat atat sa fac conexiuni in industrie, cat si sa creez o retea de prieteni din intreaga lume.

Cu cat am fost mai mult nomada, cu atat am trait mai multe culturi. Cu cat pun mai multi ani intre mine si divort, cu atat ma vindec mai mult. Problemele mele nu au disparut, desigur – problemele devin doar bagajele noastre, sunt purtate cu noi in timp ce calatorim – dar am inceput sa vad cum mi-am creat propriile probleme si am vazut cum le pot evita in viitor.

Cu toate acestea, si mai inspirat a fost cand am vazut ca calatoriile mele ajuta si alte persoane. Adeptii blogului meu si ai retelelor de socializare au vazut ca mi-am urmarit visele, chiar si atunci cand sansele mi-au fost adunate – si mi-au spus mereu cum au nevoie de acest tip de exemplu, care era absent in viata lor in alta parte.

Inca nu simt ca am „reusit”. Stiu, totusi, ca am parcurs un drum lung in realizarea viselor mele. Si asta a fost doar mergand pentru ea. Nu mi-am facut niciodata un plan. Odata pe drum, cu marjele inguste de profit fata de costurile de calatorie, nu am economisit niciodata bani. A castiga bani in timp ce calatoriti este o exceptie, nu o regula. Chiar si asa, la jumatatea treizeci de ani, am doar cateva regrete. Principalul dintre ei este oamenii care au fost afectati negativ de lipsa mea de plan sau de economii. Mi-am extins prea mult sederea pe canapele prietenilor si rudelor, de exemplu, cand pauzele intre junketele de presa durau mai mult decat credeam ca vor face. Am avut momente in care nu-mi permiteam un bilet de avion acasa. Dar nu regret noptile petrecute dormind in statiile de autobuz sau zilele fara mancare pentru a economisi bani. Nici macar nu regret ca am facut o fotografie a unor barbati din Istanbul care – pentru ca am inteles gresit daca mi-au dat permisiunea – au dus la un asalt care m-a lasat cu vanatai. Nu a fost intotdeauna usor, dar nu as schimba decizia pe care am luat-o, cele de acum patru ani, de a parasi totul si de a calatori.

As sfatui pe altii sa ia in considerare o decizie similara sa nu-i asculte pe cei care nu-ti sustin visul. Dar nu-i rusinati nici pentru indoieli. Cu totii suntem diferiti in nivelurile noastre de curaj – si in modul in care vedem cum ar trebui traita viata. Cat despre mine? In cuvintele autorului motivational Mary Anne Radmacher, „nu sunt acelasi lucru cand am vazut luna stralucind de cealalta parte a lumii”. Poate ca nu la fel de ciudat.