Ceea ce lucreaza prin moartea noptii face corpului tau

Ceea ce lucreaza prin moartea noptii face corpului tau

(Credit de imagine:

Getty Images

)

Exista milioane care lucreaza regulat in schimbul cimitirului. Ar putea fi atenuate costurile pentru sanatatea lor si efectele indirecte pentru economia globala?

T

Aceasta poveste este din Surviving the Night Shift , un episod din Business Daily prezentat de Manuela Saragosa si produs de Sarah Stolarz . Pentru a asculta mai multe episoade Business Daily de la BBC World Service, va rugam sa faceti clic aici .

Tracey Loscar, paramedic din Alaska, are 16 ore intr-un schimb de 24 de ore la locul de munca. Ea face patru dintre aceste schimburi pe saptamana si lucreaza nopti de 17 ani.

„Glumim ca, in prima zi, intri gata sa te apuci de lume si in ziua a patra esti gata sa o arzi”, spune ea.

„Imi place ritmul noptii. Exista mai putini oameni pe drum, varietatea apelurilor, tiparul este diferit, sunt mai putine afaceri comerciale deschise ”, spune Tracey.

Array

Dar in linia ei de lucru este, de asemenea, potential periculos. „Noaptea este mai periculoasa pe o varietate de fronturi”, spune ea. „Daca timpul de reactie sau timpul de observare este putin mai lent, cu siguranta ne creste riscul in timp ce lucram. Este foarte descurajant. ”

In intreaga lume, milioane de oameni lucreaza nopti. Exista putine cifre oficiale, dar potrivit unui studiu realizat de Universitatea Princeton, se estimeaza ca 7-15% din forta de munca din tarile industrializate se angajeaza intr-o forma de munca pe timp de noapte, in ciuda faptului ca Organizatia Mondiala a Sanatatii a clasificat munca de noapte ca fiind o cauza probabila a cancerului datorita perturbarii ritmurilor circadiene.

Deci, cum a inceput sa lucreze toata noaptea?

„Din productia (Thomas) Edison a primei becuri comerciale ieftine, am reusit sa invadam noaptea cu costuri reduse, iar somnul a fost prima victima”, spune Russell Foster, expert in somn si profesor la Universitatea Oxford. „Problema cheie este ca avem acest ceas biologic intern care este setat la lumea externa ca urmare a expunerii ciclului lumina / intuneric”.

El spune ca muncitorii de noapte sunt expusi la un nivel scazut de lumina in timpul schimbului de noapte, dar, pe masura ce intalnesc lumina naturala stralucitoare in calatoria spre casa, ceasurile lor interne se fixeaza pe modelul normal intunecat-luminos in care sunt muncitori in schimbul de zi. „Deci, trebuie sa inlocuiesti in mod constant acest tip de unitate biologica din ceas, spunand ca ar trebui sa dormi”. Si nu conteaza daca lucrati in schimburi de noapte in mod regulat, adauga el, cu exceptia cazului in care va puteti ascunde complet de lumina odata ce ati terminat schimbul si ziua se strecoara.

Deci, ce fel de efecte fizice are munca in schimbul de noapte asupra corpului tau? Foster explica faptul ca depasirea acestui ceas biologic te face sa iti activezi „axa de stres”, care este modul in care corpul tau reactioneaza intr-o situatie de lupta sau fuga. „Stropim glucoza in circulatie, crestem tensiunea arteriala, crestem vigilenta pentru a face fata amenintarilor potentiale si, bineinteles, nu suntem, doar lucram”, spune Foster.

Lucratorii in schimburi sufera de probleme de sanatate cauzate de functionarea continua din sincronie cu ritmurile lor biologice (Credit: Getty Images)

El avertizeaza ca nivelurile sustinute de stres pot duce la boli cardiovasculare sau anomalii metabolice, cum ar fi diabetul de tip 2. Stresul poate suprima, de asemenea, sistemul imunitar, care poate sta la baza unor rate mai mari de cancer colo-rectal si cancer de san.

Acestea sunt efectele pe termen lung, dar, desigur, lipsa de somn te afecteaza si pe termen scurt. Cel mai evident efect este oboseala. Nerespectarea corecta a informatiilor, esecul de a prelua semnalele sociale si pierderea empatiei sunt toate simptome.

„Nu vom pune din nou geniul 24/7 in sticla sa”, spune Foster, dar el avertizeaza ca companiile ai caror angajati lucreaza in tura de noapte ar putea sa se pregateasca pentru procese in viitor daca nu demonstreaza ca iau toate masurile rezonabile pentru a incerca sa atenueze unele dintre problemele asociate muncii pe timp de noapte.

Pe langa instituirea unor controale de sanatate mai regulate pentru lucratori, el spune ca „un fruct cu adevarat scazut ar fi (furnizarea) nutritiei adecvate. Stiind ca riscati boli cardiovasculare si probleme metabolice, cum ar fi diabetul. Apoi, tipurile adecvate de nutritie ar trebui puse la dispozitia lucratorilor din schimbul de noapte. ”

Noptile de lucru pot provoca niveluri sustinute de stres care pot duce la boli cardiovasculare si anomalii metabolice, cum ar fi diabetul de tip 2 (Credit: Getty Images)

Asa cum stie oricine a lucrat in toiul noptii, nu este usor sa puneti mana pe mancare sanatoasa. Si interesant, exista cercetari care sugereaza ca consumul de carbohidrati poate creste cu 35-40% dupa doar patru sau cinci zile de somn restrictionat, datorita nivelului crescut al unui hormon eliberat numit grelina. Ne face foame si ne incurajeaza sa cautam zahar si carbohidrati. „In cele din urma, acest lucru nu este excelent pentru obezitate sau conditii precum diabetul de tip 2”, subliniaza Foster.

Toate aceste privari de somn implica nu doar un cost pentru sanatate, ci si unul economic, potrivit lui Marco Hafner, economist senior la institutia de cercetare Rand Europe. „In Marea Britanie, constatam ca lipsa somnului costa economia cu pana la 40 de miliarde de lire sterline pe an”, spune el, „care reprezinta aproximativ 1,8% din PIB-ul Marii Britanii – acesta este un amestec de pierderi de productivitate si efecte de mortalitate”.

Guvernele iau de fapt vreo atentie in ceea ce priveste elaborarea politicilor publice? Marco Hafner spune ca se afla in stadiile incipiente, dar „stim ca Centrele pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (din SUA) au analizat acest lucru si de fapt au proclamat ca somnul insuficient este o epidemie de sanatate publica, deci exista o constientizare crescanda a faptului ca lipsa de somn este un problema de sanatate publica. ”

Anularea ceasului biologic iti activeaza axa stresului, asa cum reactioneaza corpul tau intr-o situatie de lupta sau fuga (Credit: Getty Images)

Deci, de ce o faci atunci? Cand exista atat de multe dovezi cu privire la riscurile asupra sanatatii legate de lucrul in tura de noapte, de ce te-ai pune prin asta? Ei bine, multi oameni nu au de ales, iar paramedicul Tracey Loscar subliniaza ca are avantajele sale. „Programul pe care il avem acum functioneaza destul de bine pentru familia mea … primesc doua saptamani libere in fiecare luna. Lucrez o saptamana lunga, dar apoi am sapte zile consecutive libere si sunt sapte zile consecutive cu copiii mei si sa-mi fac planuri. ”

„Stiam in ce ma apuc”, continua ea. „Sunt foarte constient de programul meu de somn, sunt foarte constient de activitatea mea fizica si de ceea ce mananci si voi anula lucrurile in locul timpului de recuperare pentru a ma asigura ca incerc sa-l atenu cat mai mult posibil. ”

Ea explica faptul ca munca in schimbul de noapte se poate potrivi anumitor tipuri de personalitate: „As spune ca tipul de persoana care prefera sau face exclusiv schimburile de noapte este cineva care este putin mai introvertit de natura”. Ea adauga, „exista mai putina expunere la public, asa ca ai tendinta sa gasesti oamenii care prefera noptile sunt cei care prefera sa fie lasati singuri sa-si faca treaba”.

Dar a facut 17 ani lungi de schimb de noapte nu a avut niciun efect asupra sanatatii sale fizice sau mentale? „Ei bine, sigur am cheltuit mult din asta obosit!” ea rade.

Pentru a comenta aceasta poveste sau orice altceva ati vazut pe BBC Capital, va rugam sa accesati  pagina noastra de Facebook sau sa ne trimiteti un mesaj pe Twitter .

Daca ti-a placut aceasta poveste, inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc.com   numit „Daca ai citit doar 6 lucruri in aceasta saptamana”. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Culture, Capital and Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.