Bryn Mawr Classical Review: 2019.10.25

Andrew Hui, O teorie a aforismului: De la Confucius la Twitter. Princeton: Princeton University Press, 2019. Pp. escorte bucurwsti www.venuesseoul.com 272. ISBN 9780691188959. 29,95 USD. escorte sexy .net victorchen.com

Revizuit de Stephen Kidd, Universitatea Brown ([email protected])

Versiune pe site-ul de acasa BMCR

previzualizare

Aceasta carte ambitioasa exploreaza aproximativ 2500 de ani de literatura in mai putin de 250 de pagini pentru a stabili o teorie a aforismului. De la Confucius la Heraclit, la Evanghelia lui Thomas la Erasmus, Bacon, Pascal, Nietzsche si, in epilog, Twitter, zengo, si sutras, Andrew Hui explica ca el nu scrie o istorie a aforismului – aceasta ar fi „lunga si obositoare” (21) – dar oferind, in schimb, „o teorie”. escorte moneasa orname.com Care este teoria? „Forismele [A] sunt inainte, impotriva si dupa filozofie” (2). Prin aceasta el inseamna ca, uneori, aforismele sunt cronologice inaintea filozofiei mai sistematice; uneori sunt cronologic ulterioare filozofiei mai sistematice; dar oriunde sunt pozitionate cronologic, ele raman intotdeauna intr-o oarecare relatie cu filozofia mai sistematica: „[M] y teoria dezvaluie ca aforismul este uneori un stramos, uneori un aliat si uneori un antagonist al filozofiei sistematice” (4) ). Limbile citate in original includ chineza, greaca, latina, franceza, germana, coptica, japoneza, sanscrita si pali – nu intotdeauna corect (vezi, de ex. escorte mature 50 ani premium.ws , 85, 79, 62, 50), dar cu toate acestea, cu o ambitie impresionanta. La final exista un scurt eseu bibliografic.

Ce este un „aforism”? Hui il defineste drept „ o vorba scurta care necesita interpretare ” (5, italicele sale) si el o deosebeste de genurile inrudite precum proverbe, platitudini, maxime si epigrame. escorte constnata ure.stevemorgan.net In timp ce proverbe si platitudini sunt „aproape de extrema banala” si „usor de inteles” (de exemplu, „Absenta face ca inima sa devina mai indragita”), maximele si epigramele sunt „undeva la mijloc” care contin „un apercu ascutit” (de ex. „O eroare aproape universala a iubitorilor nu reuseste sa-si dea seama cand nu mai sunt iubiti”). In schimb, aforismele sunt „apropiate de finalul filosofic sau teologic” si „mai reconditionate” (5): „Cele mai bune aforisme admit o infinitate de interpretare, o inepuizabilitate hermeneutica” (3). escorte vatra dornei site:nimfomane.com www.aungsansuukyi.com Asa de,„o parte din definitia lui Hui trebuie inteleasa pe linia acestui spectru preconizat: aforismul ofera o condensare finala care promite o infinitate de sens („ infinitul ”este un cuvant preferat al acestei carti):„ aforismul – cea mai scurta dintre formele de citit – de fapt dureaza cel mai mult timp pentru a intelege “(6).

Capitolul 1 „Confucius: Maestrul doreste sa fie Silent“ examineaza Analectele -anecdotes si conversatii intre maestru si elev datand din secolul al 5 – lea i.Hr. escorte transexuali belgia www.beezen.com in secolul 1 CE. Se discuta despre colectia, interpretarea si traditia de comentarii care creste in jurul acestor fragmente, precum si evolutia treptata a colectiei intr-un „intreg ideologic” sponsorizat de stat (30). Cum trebuie citite astfel de fragmente de conversatii? Zhu Xi (1130-1200) ofera sfaturi: „citeste si reciteste” (35) si „abureste-te in cuvinte” (38). escorte din valcea fireball.red

In capitolul 2 „Heraclit: Ce este ascuns”, Hui sustine ca „limbajul laconic al lui Heraclit se trage din obscuritatile oracolelor”, totusi aceste afirmatii sunt filosofice pentru ca „cred in adevarul derivat din intelectul uman si nu din revelatia divina” (46). Astfel, acestea sunt „dupa si impotriva” lui Homer si Hesiod, dar „inainte si impotriva” „sistemelor lui Platon si Aristotel” (46). Dupa ce a discutat despre divinitatea straveche, Apollo, oracole si Delphi, el apara aforismele obscure ale lui Heraclit impotriva argumentarii mai sistematice a filozofiei platonice: odata ce incepeti sa interpretati fragmente obscure, „sunteti deja pe drumul catre intelepciune” (52). publitim escorte timișoara www.sandsanderson.net

Capitolul 3 „Evanghelia lui Toma: ceea ce este dezvaluit” urmeaza modelul hermeneutic al capitolului precedent: in timp ce pentru „Heraclit, adevarul se gaseste in logos ”, pentru „ Evanghelia lui Toma , adevarul se gaseste in sine, pentru ca Isus locuieste in el .“ (82). Hui discuta despre descoperirea Nag Hammadi (63), relatia textului cu cele patru evanghelii traditionale (65) si mesajul lui Thomas , care este unul de „independenta radicala” (63): „cititorii trebuie sa descifreze pentru ei insisi sensul textului decat se bazeaza pe orice doctrina sectara . detoatepentrutoti escorte www.seapirates.com .. “, iar acest lucru explica de ce Thomas nu a devenit niciodata parte a canonului ortodox (63). escorte cupluri bucuresti kristinawinn.com

Capitolul 4 „Erasmus si bacon: antichitate si stiinta noua” reda o parte din revolutiile intelectuale din secolele 16-17 ca fiind implementari si reactii la aforism.

• escorte sex baia mare
  • escorte onstanta
  • escorte bucuresti sector 6
  • escorte forum bacau
  • angajari escorte
  • casa escorte bucuresti
  • escorte minione bucuresti
  • escorte craiova pret
  • escorte giurgiu
  • escorte iasi deplasari
  • escorte dej site:nimfomane.com
  • escorte pliesti
  • publi24 escorte braila
  • escorte mehedinti
  • publi24 escorte
  • escorte top nimfomane
  • escorte pitesyi
  • escorte forum drobeta
  • anunturi escorte mures
  • escorte sex suceava

Subiectele includ editiile in continua expansiune ale Adage Erasmus ‘ (84), imagini Erasmus cu nestemate, seminte de mustar si cutii Silenus pentru aceste adagii (90-100) si un exemplu: „a privi in anusul unui caine” (98) ). Oboseala colectarii si „prea mult de stiut” (102-3) creeaza criza prin care Bacon va trece prin propriile sale aforisme: acestea ofera „un orizont deschis de investigatii, mai degraba decat un sistem inchis de cunostinte acumulate” (108). escorte baia mare xgcafe.net

Capitolul 5 „Pascal: fragmentele infinitului” sustine ca „ Pensalele lui Pascal este o repudiere a filozofiei carteziene” (126). Intrucat scrierile lui Pascal au fost gasite in pachete dezorganizate cand a murit, intrebarea a devenit (si continua sa fie) cum sa organizam aceste „fragmente dezastruoase si enigmatice fara speranta” (123). In timp ce editii diferite au incercat sa aduca ordine la dezordine, ordinea nu a fost intentionata niciodata. povestirile unei escorte reaganalumni.us Mai degraba, „instabilitatea enigmatica a textului genereaza… multiplicitate productiva” (135). Amintind capitolul Toma , „poetica lui Pascal a aforismului” consta in „descifrarea cu durere a semnelor lui Dumnezeu” (149).

Capitolul 6 „Nietzsche: fragmentele neterminatului” considera transformarea remarcabila a lui Nietzsche catre scrierea aforismelor – incepand cu cele 638 de aforisme ale lui Human All All Too Human (1878), care „au marcat o ruptura cu studiile sale filologice timpurii” (153). escorte trapani haygichua.com Hui exploreaza diferite motive ale acestei transformari aforistice, de la sanatatea debilitanta, la un stil de viata peripatetic, la masina de scris a lui Nietzsche (156-7), dar mai tarziu sugereaza ca „valoarea aforismelor pentru Nietzsche” este aceea ca „sunt repede de citit” (174 ). In loc sa debiliteze „capacitatea de gandire originala” a cititorilor sai prin citirea prea mare, Nietzsche doreste o forma de interpretare „interna, silentioasa si traita” (174-5).

In „Epilogul: un cerc”, Hui apeleaza scurt la Twitter („In termenii teoriei mele despre aforism, tweeturile vin inainte, dupa si impotriva publicatiilor de forma lunga”, 178), dar apoi, intr-o rasucire surprinzatoare, lumineaza cartea cu o perspectiva autobiografica. escorte cluj 50 lei teamofgreekz.com Intr-o sectiune intitulata „Epuizare”, Hui discuta despre cele doua aforisme la care a continuat sa revina la scrierea cartii – prima este din Nietzsche: „Ce bine este o carte care nici macar nu ne duce dincolo de toate cartile?” (180; cf. 36, 176). Exista prea multe carti, mult mai multe decat am putea citi vreodata, iar acest lucru creeaza „frustrare” si „disperare” in ceea ce priveste „toate oceanele de texte si munti de carti pe care nu voi avea niciodata timp sa le citesc” (181). escorte sexy.net enewsletter.oc3web.com Care este raspunsul? El ofera meditatia Zen ca „ in contrast cu miriadele interpretari discursive pe care le-am intalnit in paginile anterioare. „O astfel de practica este„ in cele din urma nonhereneutica, o practica de golire a mintii ”(185). Este ca si cum, pentru Hui, apelul aforismului este aceasta posibilitate. escorte nonstop galati www.pillowkingdom.net de a ajunge „dincolo de toate cartile”, ca si cum s-ar putea descoperi adevarul, si apoi intrerupe cautarea cartisa: „odata ce raul a fost traversat, pluta proverbiala – adunata din lemnul rahitic al aforismelor – nu mai este necesara. Tacerea patrunde ”(187).

Acest final serios si animat al cartii – precum si capitolul final despre Nietzsche – dezvaluie preocuparile si motivele lui Hui pentru a scrie despre aforisme si, astfel, s-ar putea ca el sa fi inceput cartea cu aceste intrebari decat sa se termine. poze escorte ourgiftcards.com Aceasta este din doua motive. Primul este admisiv subiectiv: intrebari de genul „cum poate un aforism sa incheie toata lectura?” sau “cum poate rezolva un aforism problema prea mult citita?” se simt incisiv si dinamic. Spre deosebire de „teoria” de Hui, supra-arhivata – ca aforismul vine „inainte” si „dupa” si „impotriva” filozofiei, atat „aliat”, cat si „antagonist”, este relativ difuz. escorte bucuresti porn madwolf.net Se simte ca si cum Hui, acoperind atatea baze,

Al doilea motiv este mai obiectiv: ca progresie cronologica, cartea are adesea probleme pentru a avea sens. Genul de „aforism” al lui Hui este indatorat lui Nietzsche si romanticilor de dinaintea lui (cf. 11-16, 164-6) si, in consecinta, citim in esenta acele doua secole de „aforism” – sensul cuvantului, preocuparile sale , reteaua sa de asociatii, in special cu fragmente antice – din cele doua milenii anterioare. escorte sex anal bucuresti caremedtravel.de Nu este nimic in neregula cu o asemenea abordare in sine – uneori, astfel de istorii inversa pot dezvalui noi perspective. Dar atunci cand o astfel de metoda produce probleme false, mai degraba decat sa stimuleze intrebari, o revenire la lucrurile primare ar putea fi in ordine.

Luati, de exemplu, capitolul despre Erasmus si Bacon. escorte ilfov www.s-angels.com Bacon, unul dintre putinii scriitori studiati in carte care se refera de fapt la scrierile sale drept „aforisme”, nu pare sa scrie deloc „aforismele” lui Hui: „Cu toate acestea, atunci cand citim aforismele din text”, Hui scrie, „nu par a fi aforisme in sensul conventional al enunturilor imprastiate sau al gandurilor neconectate. Nici ele nu sunt„ pituie ”.. escorte brasov mature coleslawfirm.net .

• escorte din timis
  • escorte show lesby
  • sex escorte oradea
  • escorte sexy timisoara
  • escorte gheorgheni
  • escorte barbati
  • escorte minore
  • escorte pit
  • limbi la escorte
  • escorte grecia
  • escorte mature lugoj
  • escorte piata trapezului
  • public 24 escorte
  • preturi escorte
  • escorte bucuresi
  • escorte 18 ani
  • escorte sex targoviste
  • escorte online
  • escorte trans bucuresti
  • escorte ptiesti

(111). Ce sa faci din asta? Hui speculeaza: „Sensul meu este ca ceea ce face ca scrisul lui Bacon sa fie aforistic nu este atat proprietatile sale formale, cat functia sa de a„ invita barbatii sa se intereseze mai departe ”(111). anunturi escorte masculine ellashellmire.com Dar o privire rapida la Dictionarul Oxford englezescsau un ghid introductiv pentru aforisme rezolva imediat problema: „cand termenul [„ aforism ”] a fost reinviat in Renastere, initial a privit inapoi la originile sale stiintifice” 1 – adica Aforismele lui Hipocrate , imensa influenta a observatiilor medicale si principii care stateau in fruntea traditiei „aforismului”. Curios subestimat de Hui – mai putin de o pagina si jumatate si care nu este mentionat in eseul bibliografic – Aforismele lui Hippocratenu sunt 457 de „ziceri”, precum cele gasite in Thomas sau Confucius (17). Sunt observatii stiintifice, principii si recomandari (unele dintre ele nu sunt mila deloc, dar aproape 100 de cuvinte) si, ca atare, seamana indeaproape cu proiectul empiric al lui Bacon. escorte serbia smilesource.me Deci, nu este o problema falsa sa va intrebati de ce „aforismul” lui Bacon nu se potriveste genului „aforism” al lui Hui? Nu este tocmai pentru ca Bacon nu scria un gen din secolul XXI numit „aforism”, ci cel al secolului al XVI-lea? OED face aceasta istorie clara. Merriam Webster (citata la pag. 16) si Encyclopedia Britannica (citata la pag. escorte alb mortagequestions.com 4) nu o fac. Intre timp, Erasmus nu-si numeste adagiile „aforisme”,. In schimb, el distinge „aforisme” ( sententiae ) chiar in pagina textului tradus pe care Hui discuta in 89. escorte mature.com carlmhall.com Erasmus scrie: „[Nu] nu se intampla rar ca un aforism include un proverb, dar un proverb nu trebuie sa devina automat un aforism. … ”, Iar el ofera„ navighez in port ”ca exemplu de proverb care nu este un aforism. Unii, cum ar fi Stobaeus, fac „aforisme“ colecta ( sententiae`), dar, Erasmus scrie: „As prefera sa laud munca lor decat sa o imit” . escorte snapchat rayhumancapital.net 2 Asadar, Erasmus ar fi de acord cu Hui ca „a privi in anusul unui caine” este un „aforism” (98)? Chestiunea nu se refera la terminologie, ci la natura proiectului Erasmus. Desi Hui are dreptate sa observe ca „hermeneutica profunda” pe care a descris-o in ceea ce priveste pietrele, semintele de mustar si cutiile Silenus nu se aliniaza destul de bine cu proiectul Adagilor.(97), discutia hermeneutica incurca natura acestor proverbe, care sunt adesea putin mai mult decat transformari de fraza antice. La fel ca cuvintele din dictionare, aceste transformari de fraza antice, intunecate de-a lungul timpului, trebuie explicate atat pentru a ajuta cititorii sa inteleaga textele antice, cat si pentru a ajuta scriitorii sa-si extinda vocabularul in compozitiile lor clasice latine sau grecesti. Va fi o zi obscur de ce ultima care este intr – ar trebui sa fie un ou stricat , dar acest lucru nu se datoreaza faptului ca o „infinitate de posibilitati rezida intr – o monada a unui paroimia “ (90). Intre timp, cele opt carti ale lui Erasmus de Apophthegmata, care sunt mult mai apropiate de simtul „aforism” al lui Hui (noteaza tema maximelor vs. filozofie si actiune vs. contemplare in prefata lui Erasmus) sunt lasate neintelese.

Ca si aforismul in sine, cartea lui Hui nu este inconjurata de argumentare sistematica, ci mai degraba se desfasoara in sectiuni scurte care se termina adesea aforistic („Cuvinte finite; sens infinit” 39, pentru a da un exemplu). Desi as fi preferat mai mult abordarea sistematic-argumentativa, stilul lui Hui reflecta alegerea explorata de-a lungul cartii sale. La fel cum aforismele se bazeaza pe autoritate, nu pe argumente, la fel si Hui scoate in evidenta sistemul in favoarea unor cautari mai aforistice: sa observe, sa pronunte si sa descrie artistic.

Note:

1. J. Gross, 1983, The Oxford Book of Aphorisms , Oxford: vii.

2. MM Phillips si RAB Mynors, 1982, Lucrari colectate ale Erasmus. Voi. 31. Adage Ii1 la Iv100 , Toronto: 7-8.