Bryn Mawr Classical Review: 2019.07.26

Catherine Gines Taylor, Imagini antice tarzii ale Fecioarei Buna Vestire: Alocarea stacojiei si a purpurii. Texte si studii in crestinismul estic, 11. Leiden: Brill, 2018. Pp. escorte tm.com 13t.devbusinc.com xiii, 240. ISBN 9789004346758. 176,00 €.

Revizuit de Mary Joan Winn Leith, Colegiul Stonehill ([email protected] escorte braila forum arabsexvideos.beerparty.org edu)

Versiune pe site-ul de acasa BMCR

Previzualizare editor

Aceasta carte, o revizuire a disertatiei autorului, este primul studiu complet dedicat imaginilor timpurii (in cea mai mare parte din secolul al IV-lea si al V-lea) din Buna Vestire in care Fecioara Maria se invarte sau este insotita de un cos de lana sau ambele. In timp ce cea mai veche imagine sigura a Mariei este Adoratia din Magia din secolul al II-lea in catacombe de la Priscilla, Roma, 1 imaginea Bunei Vestiri este cu siguranta timpurie. Scena provine din protevangeliul apocrif al secolului al II-lea al lui James (in continuare, PJ) in care Gabriel o intalneste pe Maria in timp ce invarte lana pentru „valul templului”. Introducerea afirma ca „Niciun alt simbol din lumea antica tarzie nu ar putea egala fusul si distafa in ilustrarea insusirilor capabile ale virtutii in imagini ale Maicii Domnului” (1). escorte mariott m.shopinfairfax.com Cinci capitole (notate la subsol), plus introducerea si concluzia, avanseaza teza conform careia scenele din Maria invartind privilegie „tipul matron virtuos peste fecioara ascetica” (2). Numeroase ilustratii indica varietatea de obiecte care infatiseaza acest subiect, de la sarcofage pana la jetoane de pelerin, de la medalioane de aur la textile. Subiectul este interesant, insa cititorii ar trebui sa foloseasca aceasta carte cu precautie. Dupa rezumarea continutului, voi discuta despre rezervele mele. forum escorte bacau boyer-centers.org

Introducerea propune ca portretele Mariei sa se angajeze in sarcina arhetipala matronala de a invarti casatoria aliniata si activitati de organizare a casei cu putere spirituala. Potrivit autorului, „influenta crescanda a ascetismului monahal si a regulilor codificate stabilite de Consiliile Bisericii din secolele al V-lea si al VI-lea” au adus un nou accent pe „ castitatea fecioara a Mariei ” (italica autorului) ca model al sfinteniei pentru femeile crestine , un model care „a fost aproape imposibil de imitat si care a subminat sfintenia relatiilor familiale” (1).

Capitolul 1, „Radacinile si precedentii”, acopera dovezile vizuale si textuale pentru legatura romana (si intr-o masura mai mica, evreiasca) intre lucrarea lanii si idealurile de castitate si forta grea. De asemenea, sunt invocate Soartele ( Moirai ), mitul clasic, Cortul pustiului (Exodul 35: 25-26) si zeitele mama. transexuale escorte magicvivaldi.com Capitolul 2 plaseaza textele care sustin asceza feminina alaturi de alte persoane care au privit casatoria mai pozitiv. Printre primele sunt Faptele lui Pavel si Thecla , lucrari ale lui Ambrose si Jerome, si „Prima omilie” a lui Proclus (431), in care pantecele Mariei devine atelierul de tesere a cartii lui Hristos. Abordari incluzive ale statutului spiritual se regasesc in Jovinian, Helvidius si Liber ad Gregoriam. Autorul are in vedere un cult intern timpuriu al Mariei, unde „erau venerate imagini cu bunicul invingator” (65). escorte braila.ro www.socialimpact.org

Punctul principal al capitolului 3, „Matron”, se indreapta catre bijuterii decorate cu Fecioara invartita. Acestea au apartinut aproape cu siguranta femeilor si sunt interpretate plauzibil ca fiind legate de casatorie, fertilitate si bunastare. Capitolul 4, „Gospodaria”, incepe cu un gazetar de femei de elita precum Galla Placidia si Pulcheria, in calitate de gospodari care au comandat, au achizitionat si au detinut aceste obiecte, apoi continua sa examineze jetoane de pelerina si ampule. Urmeaza textilele, in special sfarsitul secolului al IV-lea / inceputul secolului al cincilea „matase de Maria” din Berna care o arata pe Mary intr-o serie de episoade din PJinclusiv Buna Vestire (unde nu se invarte). recomandari escorte brasov www.tommysmerik.com Capitolul se incheie cu o discutie despre textile in legatura cu inmormantarile si moartea. Cea mai mare parte a capitolului 5 este dedicata unei analize iconografice excelente a Sarcofagului Pignatta din secolul al IV-lea din Ravenna, impreuna cu o scurta discutie despre pietrele tombale crestine ale Frigiei, care prezinta instrumente de lucru din lana, dar nici scene de Buna Vestire.

Revin acum la probleme. In primul rand, autorul este familiarizat cu tendintele actuale din studiile crestine timpurii, dar deseori simplifica, nu doar in general, dar mai problematic in ceea ce priveste teologia si devotamentul marian dupa 431, cand Maria a devenit Theotokos . escorte europa efonecardusa.com Pur si simplu este gresit sa afirmi asta ca un „ Theotokos divin”de tip, „Maria a fost ridicata” dincolo de accesibilitatea laica si a devenit centrala pentru codificarea retorica a ortodoxiei pana in secolul al V-lea ”(2). Aceasta declaratie ignora traditiile devotiune mariana multifaceta, multi-localizata si in continua evolutie. Razboinic bizantin, creditat cu o singura calatorie, a atacat atacantii Constantinopolului.2 Maria isi desfasoara cu hotarare cunostintele biblice pentru a se apara de suspiciunile lui Iosif intr-un poem de dialog sirian. escorte lacul tei www.sereparan.com 3 Frescozele din Egiptul din secolul al VII-lea ii arata alaptatorului sau Iisus.4 Arentzen chiar a sustinut ca Romanos Melodistul (secolul al VI-lea) etapizeaza Buna Vestire ca o intalnire erotica.

• publicat 24 escorte
  • escorte publi
  • escorte din deva
  • escorte masculine bucuresti
  • escorte drumultaberei
  • escorte ieftine galati
  • escorte bbw bucuresti
  • escorte unirii zepter
  • escorte moscova
  • publitim escorte
  • escorte publi24 sibiu
  • escorte madrid
  • escorte 28 ani
  • escorte bucuresti fetish
  • escorte ts
  • escorte web
  • escorte sex arges
  • escorte dominare sibiu
  • escorte p neamt

5

Exista o referinta nemaipomenita pentru savantii care sustin ca „parintii si sotii crestini timpurii au impus imagini precum Anuntarea invartita asupra fiicelor, sotiilor si mamelor pentru a le tine la locul lor acasa, angajati in dregatoria vietii de zi cu zi” (184). E. escorte rasov www.predictif.com Clark, G. Clark si S. Elm (84 de ani) sunt acuzati de sarbatorirea spiritualitatii femeilor ascetice in detrimentul femeilor crestine de zi cu zi si de a adopta o abordare „atat de esentialista, incat restrictioneaza intelegerea noastra de familie si devotionala experienta femeilor crestine ”(66). Dimpotriva, savantii contemporani au atras femeile ca lideri in Biserica timpurie, femei casatorite si vaduve in calitate de binefacatori si mame ca profesoare ale copiilor lor. escorte panciu jacuzzispadivision.com Aceasta carte’ propria afirmatie conform careia imaginile invartirii pe care Bunica le-a vorbit in primul rand femeilor ar putea fi considerate ca fiind esentiale. Da, cosul cu fus si lana apartinearealitatea vietii femeilor, dar conotatiile spirituale atribuite Fecioarei cu fusul ei ar putea transcende granitele atat ale genului, cat si ale statutului social. Harvey subliniaza ca Efremul din Siria (secolul al patrulea) il imagineaza pe Dumnezeu si pe Isus ca tesatori si pe Dumnezeu ca pastrator al casei. 6 Lucrarile recente ale lui Sessa arata modul in care episcopii din Antichitatea Tarzie au fost judecati dupa idealurile traditionale ale managementului gospodariei7. escorte public 24 usst.info

Dovada promisa pentru raspunsurile femeilor la imaginile despre Fecioara invartita ramane in mare parte speculativa, ca in acest exemplu: „… nu trebuie sa ignoram posibilitatea ca femeile antice tarzie sa-si fi insusit aceste motive… ca simboluri puternice pe obiectele pe care le purtau si le detineau” (102-3 ). Formularea poate fi perplexa; ce se intelege prin afirmatia ca „primele dovezi artistice asociate cu moartea si inmormantarea sunt ( sic ) indicatori clari pentru o fascinatie crestina raspandita cu modelul matricial al Mariei … escorte gay romania www.diablofans.com ” (210)? Ca cateva materiale textile decorate cu Anuntarea invartita au fost folosite ca giulgi de inmormantare, in timp ce sugestive, cu greu ofera dovezi ale „matrei crestine ca participant nespus la sfanta paideiasau cultura din antichitatea tarzie “(13), in special avand in vedere marea varietate de imagini de pe giulgi supravietuitori. Intutia este invocata:” Ca imaginea invartirii Fecioarei Buna Vestire a evocat un raspuns consistent din partea indivizilor poate fi intuita din numarul de obiecte de pelerinaj. supravietuind .. escorte cluj publi 24 lithe.musicasalivingthing.net . “(151); dar obiectele de pelerinaj au avut multe intrebuintari, iar Adoratia Magilor depaseste cu mult pe Anuntul care se invarte pe jetoane si fiole. Vasile din Cezareea (secolul al IV-lea) si-a indemnat comunitatea sa ia in considerare natura edificatoare a sarcinilor lor zilnice (101 ), dar sugestia ca o matrona obisnuita s-ar putea implica intr-o introspectie similara nu poate purta greutatea afirmatiei ca iconografia Fecioarei se invarte este o dovada pentru un cult timpuriu centrat pe Maria.Buna Vestire trebuie sa fie considerata in mod necesar alaturi de alte imagini si texte mariane timpurii asa cum a aratat recent Cizmarul. escorte caracal ccdome.com 8

Intalnirea si identificarea unor imagini merita mai multa precautie. Datarea multor obiecte crestine timpurii neprobate este notoriu dificila, dar nu se poate propune date anterioare pur si simplu pentru ca obiectele atribuite secolelor anterioare „lipsesc in mod evident” (cf. 111). Omis din discutia asa-numitei Bunei Vestiri din secolul al II-lea in Catacombele Priscilla este faptul ca aceasta identificare a fost si ramane controversata. comentarii escorte bucuresti www.saving-faith.net 9 Acest lucru este la fel de adevarat si pentru o alta imagine a Catacombei Priscilla, pretinsa ca „cea mai veche imagine existenta a Fecioarei si copil ”(183) .10 De asemenea, nu este clar ce criterii au fost selectate pentru discutii. Exista si alte imagini timpurii ale Bunei Vestiri – un jeton de pelerin si cel putin o ampula de pelerin in faimoasa colectie de la Monza,

Cartea omite, de asemenea, referiri la bursa pe PJ , chiar daca ultimii ani au fost martorii unei explozii in studiile PJ ; o serie dintre ele au puncte utile pentru a face despre naratiunea Buna Vestire.11 Este intr-adevar plauzibil “ca textele apocrife care detaliaza detaliile extra-canonice din viata Mariei au fost formulate ca povesti populare in biserica timpurie si au devenit suficient de cunoscute pentru sa fie notate pana in secolul al doilea “(63). escorte dorohoi reproductivesciencecenter.net Orice cerere pentru originea motivului in cultul gospodariei femeilor trebuie sa-si interogheze functia in naratiunea generala a PJ. Afirmatia potrivit careia „[in] gradul in care povestile si povestile care au devenit apocrife crestine sunt dovezi ale primului cult marian nu poate fi prea accentuat” (63) este problematica, deoarece in afara PJ , Maria ca mama a lui Isus – si, prin urmare, o gospodar – prezinta numai periferic in Evanghelia pruncilor de Thomas (secolul al II-lea). Cand apare in alte apocrife timpurii, Maria este in primul rand o conducatoare rituala, nu o figura materna. 12

Exista erori faptice imprastiate. escorte testate bucuresti itemex.com Cel mai vechi manuscris al PJ este sfarsitul secolului al treilea sau inceputul secolului al patrulea si nu al secolului al doilea (3). Hristosul inviat nu apare niciodata mamei sale in relatarile scripturistice (contra p. 198). Un episod care a implicat Afrodita din Dionisiaca din secolul al V-lea al lui Nonnus(24. escorte studente buc njcourtsonline.cc

• femei mature escorte
  • publi24 escorte bucuresti
  • escorte video
  • escorte baia mae
  • escorte tg ocna
  • escorte sex pag 1
  • info escorte
  • escorte olt
  • escorte neamÈ›
  • escorte judetul suceava
  • escorte bondage
  • escorte sighisoara
  • escorte botosani publi24
  • escorte in craiova
  • escorte sex.ro
  • forum escorte sibiu
  • escorte austria
  • site escorte
  • escorte doamna ghica
  • am sunat la escorte

237–329) este citat ca dovada impotriva „asocierii exclusiv a fusului cu virginitatea ascetica” (33). Cu toate acestea, contrar afirmatiei potrivit careia fusul „ofera un precedent incarcat sexual pentru iconografia crestina” (33), Afrodita „indragostita de distaff” ciupeste slujba si trebuie sa intoarca tesutul la Atena, tesatorul fecior. Paginile pentru citarea Gambero (200) de la nota de subsol 30 trebuie sa fie 279-280. In cele din urma, spre deosebire de majoritatea cartii, introducerea are un numar distractiv de erori tipografice si propozitii neclare. escorte in baia mare www.elementis-specialities.com

Acestea sunt deficiente serioase, insa aceasta carte este inca o sursa utila pentru simbolismul invartirii si tesaturii in antichitatea tarzie si aduce o atentie binevenita asupra unei importante imagini crestine timpurii.

Note:

1.   Mary Joan Leith, “Earliest Depictions of the Virgin Mary,” Biblical Archaeology Review (Mar-Apr, 2017)

2.   Bissera Pentcheva, “The Virgin of Constantinople: Power and Belief,” in Byzantine Women and their World, edited by Ioli Kalavrezou (Cambridge: Harvard University Press, 2003) 113-118. escorte ph www.mammut-usa.com

3.   Sebastian Brock, “A Dialogue between Joseph and Mary from the Christian Orient,” Logos: Cylchgrawn Diwinyddol Cymru (The Welsh Theological Review) 1.3 (1992) 4-11.

4. escorte in baiamare kathrynmdrennan.com    Elizabeth S. Bolman, “The Enigmatic Galactotrophousa and the Cult of the Virgin Mary in Egypt,” in Maria Vassilaki, editor, Images of the Mother of God: Perceptions of the Theotokos in Byzantium (Ashgate, 2005) 2-22.

5.   Thomas Arentzen, The Virgin in Song: Mary and the Poetry of Romanos the Melodist. anunturi escorte zarin.biz Divinations: Rereading late ancient religion (Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2017) Chapter 2. BMCR 2018.02.39

6. escorte nerva traian dncaudit.net    Susan Ashbrook Harvey, “Feminine Imagery for the Divine: The Holy Spirit, The Odes of Solomon and Early Syriac Tradition,” St. Vladimir’s Theological Quarterly 37 (1993) 133.

7.   Kristina Sessa, The Formation of Papal Authority in Late Antique Italy: Roman Bishops and the Domestic Sphere (Cambridge: Cambridge University Press, 2012. escorte pt cupluri www.google.ms

8.   Stephen Shoemaker, Mary in Early Christian Faith and Devotion (New Haven: Yale University Press, 2016).

9.   Geri Parlby, What Can Art Tell Us about the Cult of the Virgin Mary in the Early Roman Catholic Church?: A Re-evaluation of the Evidence for Marian Images in Late Antiquity (PhD Dissertation, University of Roehampton, 2010) 55-56. escorte gratis bucuresti www.brucecameron.biz

10.   Geri Parlby, The Origins of Marian Art in the Catacombs and the Problems of Identification,” in Chris Maunder, ed., Origins of the Cult of the Virgin Mary (London: Bloomsbury Academic, 2008) 41–56.

11. escorte mature iasi www.nzfenciblesociety.org.nz    Notably, Lily C. Vuong, Gender and Purity in the Protevangelium of James (Tubingen: Mohr Siebeck, 2013); Alexander Toepel, Das Protevangelium des Jakobus: Ein Beitrag zur neueren Diskussion um Herkunft, Auslegung und theologische Einordnung (Munster: Aschendorff, 2014); Eric M. Vanden Eykel, “But Their Faces Were Looking Up:” Author and Reader in the Protevangelium of James(London; New York: Bloomsbury T & T Clark: 2016); and the still valuable Ronald F. Hock, The Infancy Gospels of James and Thomas: Scholars Bible with Original Text, Translation and Notes (Santa Rosa: Polebridge Press, 1996).

12.   Stephen Shoemaker, Mary in Early Christian Faith and Devotion (New Haven: Yale University Press, 2016) 64-99.