Bryn Mawr Clasic Review: 2013.08.34

Eleanor Dickey, Colocviul Pseudodositheana Hermeneumata. Volumul 1: Colocviul Monacensia-Einsidlensia, Leidense-Stephani si Stephani. Texte si comentarii clasice Cambridge, 49. escorte cluj publi www.lefthandnetwork.com Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2012. Pp. xi, 276. escorte pantelimon www.takfluidpower.com ISBN 9781107020108. 150,00 USD.

Revizuit de Anthony Corbeill, Universitatea din Kansas ([email protected] escorte ploiesti 2016 sinbadoffshore.com edu)

Versiune pe site-ul de acasa BMCR

Titlul Colocviul Pseudodositheana Hermeneumata nu vine sa plece usor de pe limba si, probabil, nu va primi o recunoastere instantanee chiar si de la majoritatea clasicienilor. Aceasta este o adevarata rusine, intrucat aceste monologe si conversatii imaginare (prin urmare, colocvii ), redate intr-o limba greaca si latina in mod normal simple si incorporate cu alte materiale bilingve (compunand astfel hermeneumata ; vezi 52-53), pot oferi atat o diversiune placuta. pentru studentii incepatori ai acestor limbi si o multime de informatii pentru savant. escorte verificate brasov embracinguncertainty.com (Ultimul element al titlului, pseudodositheana perpetueaza inutil memoria unei atributii erudite a textelor catre Dosithemul gramatician care a fost definitiv discreditat de la mijlocul secolului al XIX-lea.) O scurta selectie dezvaluie farmecul din spatele numelui impunator:

M-am trezit din somn inainte de zori, m-am ridicat din pat, m-am asezat .. escorte nasaud bhhsmarketingresource.com . si mi-am pus pantofii. Am cerut apa pentru fata: mai intai ma spal pe maini, apoi mi-am spalat fata. escorte dej coliseumproperty.com … escorte cernauti www.carinsuranceinlandempire.com Mi-am uns capul si l-am pieptanat. .. escorte tinere brasov engsoftsys.com . Am iesit din dormitor cu pedagogul si asistenta mea pentru a spune buna dimineata tatalui si mamei mele. I-am salutat si i-am sarutat pe amandoi, apoi am iesit din casa si m-am dus la scoala. escorte militari rezidence www.academicamerican.com (Aceasta traduce un extras din latina in Gloss . III 645-646 = ME 2a-4 Dickey)

In acest scurt fragment pot fi gasite elemente inca cunoscute astazi din primerii pentru predarea limbilor straine. Folosirea situatiilor de zi cu zi (in acest caz particular, pentru un tanar student), vocabularul familiar si sintaxa elementara se combina cu incercarea uneori incomoda de a varia constructii gramaticale si forme inflexionale, de exemplu, juxtapunerea timpurilor prezente si perfecte ale grecului iar formele latine pentru „spala” si „pleaca”. escorte-forum iaff2.org Insa imediatitatea narativului si a oboselii subiectului este cea care atrage cel mai mult atentia; savantii Greciei antice si Romei petrec atat de mult timp citind despre suflete, incat suntem surprinsi – si, prin urmare, incantati – la mentionarea talpilor. Pana acum, majoritatea acestor texte puteau fi gasite imprastiate in al treilea volum al lui GoetzCorpus Glossariorum Latinorum din 1892. Fructele muncii lui Goetz de-a lungul celor sapte volume de CGL sunt la fel de impresionante, deoarece lipsurile lor sunt bine recunoscute. escorte constanta telegraf www.eweavermft.com

• escorte pipera
  • escorte de lux bacau
  • escorte bucuresti 2018
  • cele mai tari escorte
  • escorte de lux constanta
  • onesti escorte
  • descriere escorte
  • escorte dambovita
  • escorte bdsm
  • escorte-sex.ro
  • lux escorte
  • escorte bv
  • escorte paris romance
  • anunturi escorte ramnicu valcea
  • escorte din arad
  • escorte harghita
  • escorte brasov 18ani
  • escorte publi24 prahova
  • escorte pe net
  • escorte crangasi

Observatiile lui Dionisotti cu privire la calitatea textelor gasite acolo se aplica cu aceeasi valabilitate colocviului: „materialul [este] intr-o stare mult mai bruta si provizorie decat suntem obisnuiti in campul clasic” 1.

Aceasta situatie s-a schimbat acum, datorita eforturilor superlative ale Eleanor Dickey. Acest volum, primul dintre cele doua despre colocvii, foloseste pe deplin bursa din secolul trecut si un sfert pentru a produce o editie critica exemplara, insotita de note utile (in principal pe probleme textuale critice si filologice) si o traducere utila in engleza. escorte de lux pitesti networksolutionssux.net 2 Realizarea lui Dickey aici va fi binevenita nu numai pentru profesori, care pot adapta cu usurinta pentru clasa aceste bucati de latina si greaca, dar si de savanti care lucreaza intr-o gama larga de domenii, de la lingvistica la educatie pana la efemera lumii traite.

Cartea se incadreaza in patru parti. Partea 1 consta dintr-o introducere indelungata la toate cele sase colocvii, care examineaza functia, continutul si dezvoltarea lor in timp. escorte publi24 pitești go.sepid-dl.ir Fiecare dintre partile ulterioare 2-4 contine o editie a celor trei traditii colocviale indicate de subtitlul volumului si adopta aceeasi ordine de prezentare: o relatare detaliata a traditiei textuale este urmata de text bilingv (inclusiv aparat complet) si traducere in engleza, cu un comentariu linie cu linie la incheiere. Intregul volum se incheie cu o apendice tabulara care compara titlurile glosurilor capitulare de-a lungul celor sase colocvii (un element important pentru determinarea relatiei lor; vezi 22-24), bibliografie si o concordanta cu editiile anterioare. Ma astept si sper, ca volumul 2 sa includa un set complet de indici. escorte ieftine 50 ron directtrust.us

Indelungata Introducere in cele doua volume (3-56) incepe cu un sondaj despre ceea ce stim despre invatatura din antichitatea latinei si a grecii ca limba nativa. Dickey include un aspect util al intregului material supravietuitor folosit pentru predarea latinei – tratate gramaticale, glosare, texte latine adnotate – si publicul pentru care fiecare a fost destinat. De aici se muta pentru a reconstrui transmisia complexa a unui subset precis al acestor materiale, si anume, colectia supravietuitoare de hermeneumata. escorte masculine cluj herd.harleminternalmedicine.org Aceste pachete bilingve de predare, reunite de-a lungul secolelor din mai multe surse, includ de obicei colocvii impreuna cu glosare (aranjate alfabetic si dupa subiect) si texte elementare in doua limbi, cum ar fi fabulele din Esop, povesti mitologice si colectii de zicale. Dickey demonstreaza ca colocviul, dintre care identifica sase versiuni diferite, dezvoltate separat de celelalte continuturi ale hermeneumatelor si, prin urmare, au propria lor istorie textuala. Pare limpede ca aceste colocvii au fost destinate inca de la o etapa timpurie pentru a oferi instructiuni bilingve, deoarece compilatorii evita constructiile intr-o limba care nu au o contrapartida evidenta in cealalta (de exemplu, sectiunile grecesti evita infinitivul articular si participiul prezent al „a fi , “in timp ce latina evita gerundii si gerundii, sau constructii folosindchin ). escorte con genius.flynnranchhunting.net Mai mult, deoarece aceste materiale au functionat ca instrumente pragmatice si nu ca literatura, textele au suferit in mod liber modificari, completari si omisiuni pe parcursul transmiterii ( Colocviul Stephanicontine chiar ceea ce pare a fi un „ghid al profesorului” rudimentar la sectiunile 18-19). Un indiciu deosebit de clar ca textele au fost compilate in diferite momente dintr-o varietate de surse poate fi vazut in diviziunea de baza prezentata de cea mai mare parte a colocviului dintre o „carte de scoala” si o portiune „caiet de fraze”. „Cartea scolara”, o selectie din care am mentionat mai sus, tinde sa prezinte o naratiune coerenta a zilei copilului si, in consecinta, pare conceputa pentru a ajuta copiii care invata atat sa citeasca limba materna, cat si sa dobandeasca familiaritate de baza cu o a doua limba. escorte buc ieftine parnu.agentofshield.com „Cartea de fraze”, in schimb, contine naratiuni care sunt intrerupte frecvent de seturi de fraze si liste de vocabulare deconectate, precum si situatiile sale pentru adulti – mergand la bai, vizitarea unui prieten bolnav – presupune ca publicul principal este format din adulti care dobandesc o a doua limba. Dickey face o distinctie suplimentara intre aceste doua tipuri, demonstrand in detalii convingatoare ca „cartea scolara” s-a dezvoltat probabil in Occident ca o resursa pentru invatarea limbii grecesti, in timp ce „caietul de expresii” a fost initial conceput pentru a preda latina (44-48).

Totusi, cei mai multi utilizatori ai acestui volum se vor orienta catre acesta pentru editiile critice fiabile si comentariile amanuntite furnizate pentru trei dintre aceste colocvii. escorte ploirsti key20media.net Dupa cum subliniaza Dickey (54), progresul in intelegerea greaca si latina non-standard in Imperiul timpuriu face ca intreprinderea sa fie mai plauzibila decat a fost in zilele lui Goetz, permitandu-i sa pastreze acele caracteristici non-standard ale sintaxei, morfologiei, si vocabularul pe care il indica bursa ulterioara ar fi putut fi prezent si in arhetip (ortografia si accentuarea greaca au fost, prin contrast, regularizate de dragul lizibilitatii). Existenta ipotetica a unui astfel de arhetip faciliteaza construirea unei stemme pentru doua dintre traditii (al treilea text, Colocviul Stephani, supravietuieste doar in editiile tiparite care dateaza din 1573), dovezile si argumentele pentru care sunt furnizate in detaliu in introducerea fiecarui colocviu separat, cu o selectie generoasa de placi care ilustreaza manuscrise alese (59-97; 187-194). Comentariul justifica cu atentie orice alegere neobisnuita sau controversata din text, ceea ce face o lectura atenta a colocviului din aceasta editie nu doar o fereastra in viata de zi cu zi (cum ar fi deja posibil sa obtinem din textele lui Goetz), ci o excelenta introducere in variatiile suferite. escorte non stop nosesandfaces.com de catre greci si latini in primele secole ale erei comune.

Inchei cu o selectie de observatii cu privire la comentariu pentru a transmite o impresie a profunzimii si a calitatilor acestei lucrari.3 Pe masura ce se potriveste expertizei sale, Dickey este impresionant de mult pe probleme textuale, despre modalitatile in care corespund textele greaca si latina. escorte o mentalcare.com ca traduceri intre ele si pe urmarirea istoriei unui lexem sau a unei constructii date. In acelasi timp, comentariul ei ofera accesul savantului interesat in colturile mai slab luminate ale culturii antice in care acesti colocvii ratacesc. Portiunile „cartii scolare”, de exemplu, subliniaza in mod persistent imbracamintea de incaltaminte a naratorului, chiar si pana la punctul in care aceasta pare a fi singurul articol vestimentar pe care elevul il poarta la scoala (S 4a). lorena escorte www.samoasurf.com Dickey observa cu sensibilitate ca astfel de accent “palla in jurul gatului, o imbracaminte restransa in mod normal la femei sau la barbati care se angajeaza intr-un anumit tip de performanta publica (141; cf. 176). Revenind la „caietul de expresii” pentru adulti, cititorul constata intr-unul din aceste dialoguri o rara viziune in procedurile premergatoare procesului intr-un dosar al instantei provinciale (ME 4a-p). escorte moreni www.trailertire.com

• escorte braso
  • escorte sector 1
  • top escorte iasi
  • publi24 escorte suceava
  • escorte ieftine constanta
  • escorte malaga
  • escorte zona titan
  • escorte constana
  • escorte gay iasi
  • escorte luica
  • escorte bucuresti de lux
  • escorte poiana brasov
  • escorte mature din braila
  • escorte intercontinental
  • escorte amalia sibiu
  • escorte cluk
  • escorte sexy bacau
  • escorte avrig
  • escorte hamburg
  • escorte dominatoare bucuresti

Un paterfamilias schimburi de mesaje cu un prieten pe strada, in cursul careia a convinge prietenul sa i se alature la o intalnire prestabilita a lui Advocati , pe care il identifica drept interlocutorului Amici . Scena se incheie cu paterfamiliimergand la banca pentru a obtine bani pentru plata avocatilor si avocatilor, dupa care cazul este decis in favoarea lui. Dickey comenteaza bine aspectele lingvistice si fondul general al pasajului, dar lasa totusi loc pentru speculatii asupra mai multor detalii intrigante care vor aminti pentru multi cititori faimoasa satira a lui Horace despre „daunator” ( serma). escorte de lux cluj napoca sever.de 1.9): la fel ca daunatorul la capatul poemului, o intalnire din intamplare duce la invitatia unui prieten sa stea in instanta, iar intalnirea pre-ordonata cu aliatii legali rasuna cu detalii gasite pe papirusuri de la Pompei, care par sa stea si ele in situatia din satira.4 O alta situatie din „caietul de fraze” ii va interesa pe savantii arhitecturii domestice. escorte lux timisoara doctorsdialogue.com Doi barbati merg sa viziteze acasa un prieten bolnav (6b-j ME). La sosire, ei il intreaba pe portier unde se afla „stapanul” sau si sunt directionati sa urce doua zboruri pentru a-l cauta.5 Acest schimb ridica intrebarea ce tip de cladire trebuie sa ne imaginam: o insula(in ce caz, care este relatia dintre portar si „stapan”)? o resedinta cu doua etaje (cu acces la etajul doi asigurata de doua zboruri cu aterizare intervenita, un design tipic pentru scarile din Ostia)? sau o resedinta cu trei etaje, o dimensiune fara precedent, dar neobisnuita? Dickey, in mod tipic, cantareste diplomatic dovezile pentru fiecare optiune, fara a se abtine de la o concluzie dogmatica. escorte…iasi cityofconroe.com

Dickey este de multumit pentru acest volum. Nu a scutit nici de forta de munca, nici de suferinta (a se vedea ME 1d) pentru a da acces complet eruditilor traditia din spatele acestor texte acum de incredere. Dupa aparitia volumului 2, ar fi prea mult sa ne asteptam la serviciul la fel de meritoriu de a oferi cursantilor de limba latina si greaca un volum mic (si accesibil), care contine textele in sine, poate cu adnotari minore? Un titlu captivar ar ajuta si el. escorte fete brasov auroraaviation.ch

Note:

1. AC Dionisotti, „Din Schooldays din Ausonius? Un manual scolar si rudele sale”, Journal of Roman Studies , 72 (1982) 86.

2. escorte pentru ea www.zhaomingr.com Al doilea volum, cititorul in cele din urma invata la pagina 56, va contine cele trei colocvii ramase ( Harleianum, Montepessulanum si Celtis – acest ultim nu in Goetz) si au selectat fragmente de papirus.

3. In ciuda potentialului rau de „antichitate” din primul paragraf, volumul contine remarcabil de putine greseli date fiind complexitatea subiectului si a prezentarii. Presa si autorul sunt, de asemenea, laudati pentru formatarea textelor colocviului, pentru a permite o comparatie usoara intre portiunile grecesti si latine corespunzatoare (o alta imbunatatire binevenita fata de Goetz).

4. Pentru detalii, a se vedea D. Cloud, „Tabletele Pompei si unele texte literare”, in P. McKechnie, ed., Thinking Like a Lawyer: Essays on Legal History and General History for John Crook on his eightieth birthday (Leiden: Brill 2002) 231-246, care nu ia in considerare dovezile din acest colocviu .

5. La ME 6c, Dickey nu gaseste nicio paralela pentru expresia a quando , dar apare de mai multe ori in Boet. Herm. sec. (cf. TLL I 40,62); vezi prea Regula mag. 28.3.