Bryn Mawr Clasic Review: 2012.08.45

Daniel J. Pullen, Satul Epoca Bronzului timpuriu de pe Dealul Tsoungiza. Nemea Valley Arheologic Project, 1. Princeton: American School of Classical Studies at Athens, 2011. Pp. cupluri escorte jeansgenes.com xxxix, 1047. ISBN 9780876619223. 150,00 USD.

Revizuit de Vassilis Petrakis, Fundatia Nationala de Cercetare Elena ([email protected])

Versiune pe site-ul de acasa BMCR

[Un esantion de carte (inclusiv cuprinsul) poate fi descarcat de la Proba de NVAP I. escorte olanesti erikalynn4u.com ]

Acest volum inaugural din seria de rapoarte finale ale Proiectului Arheologic de la Valea Nemea (in continuare NVAP) prezinta rezultatele sapaturilor nivelurilor din epoca bronzului timpuriu (in continuare EBA) de pe dealul Tsoungiza, un sit situat la 1 km la vest de sanctuar. lui Zeus la Nemea in nord-estul Peloponnese.1 Tsoungiza a fost componenta majora a contributiei NVAP la Marea Egee preistorie. A fost explorata initial de Carl Blegen si James Harland in anii 1920, si sapata sistematic (cu exceptia catorva sapaturi de salvare din anii ’70) in anii ’80. Aceasta sinteza finala a tuturor datelor de excavare disponibile a fost anticipata cu nerabdare. escorte piata sudului www.sirbrown.de Inca de la inceput, s-ar putea afirma ca rezultatul final merita asteptat.

Nucleul volumului este format din cincisprezece capitole cu o lungime substantiala, dintre care zece sunt scrise de Pullen insusi. Restul de cinci sunt rapoarte finale privind analizele artefactelor metalice, litice si biodata. Acestea sunt precedate de prefata (Pullen si Wright), recunoasteri si liste de ilustratii, tabele, referinte bibliografice si diverse abrevieri si urmate de patru apendice, patru liste de concordanta si trei indexuri.

Capitolul 1 descrie geografia fizica a site-ului, istoricul cercetarii, precum si cateva aspecte ale procedurilor si metodelor NVAP, in special in colectarea si sortarea datelor. escorte orade home.putclub.com Structura volumului si datele de baza ale cronologiei absolute si relative sunt rezumate foarte convenabil (pp.12-16).

Capitolul 2 trateaza cantitatea mica de activitate pre-EBA, datand in cea mai mare parte perioadei neolitice finale. Pullen subliniaza descoperirile neolitice tarzii fragmentare, dar, cu toate acestea, existente. Cititorii interesati ar trebui sa consulte si publicarea de catre Wright a unei figurine de marmura. pareri escorte iasi www.biosignia.us 2 Pullen foloseste argumente stilistice (de exemplu, asemanarea scoicilor neolitice finale cu Askos EH) pentru a sugera o data apropiata de trecerea la EBA (de asemenea, p.894), dar este pacat ca dovezile stratigrafice nu pot lumina mai departe acest punct.

Capitolele 3 – 9, precedate de o introducere concisa, sunt dedicate prezentarii materialului EBA. Stratigrafia, arhitectura si olaria sunt aranjate pe perioade (EH I, EH II Initial, EH II Developed si EH III), in timp ce capitolele diacronice speciale trateaza categorii de artefacte specifice, altele decat ceramica si uneltele de piatra.

Capitolul 3 prezinta materialele EH I (care raspund la faza Talioti din Argolid) gasite in putine contexte, desi interesante (depozitare / refuz? Gropi / Bothroi, Cisterna 2). escorte sector 5 www.rcperf.com In ciuda imbunatatirii semnificative a cunostintelor noastre despre ceramica EH I si a relatiilor dintre nord-estul Peloponezului si lumea larga contemporana din Marea Egee (grupul Kampos, Troia I), materialul de la Tsoungiza nu poate ajuta la raspunsul la intrebari despre obiectele Talioti, cum ar fi indiferent daca reprezinta intreaga perioada EH I sau o dezvoltare ulterioara in perioada respectiva. Este relevant de mentionat ca pana in prezent nu a existat nicio definitie ceramica a unui ansamblu explicit „anterior EH I”

EH II Initial la Tsoungiza (capitolul 4) corespunde fazei A timpurii A a Lernei III, conform periodizarii lui Wiencke.4 Desi intreaga secventa EH I-II nu este observata in totoin orice locus dat, exista suficient material stratificat pentru a justifica aceasta reconstructie. Aceasta perioada a dat cele mai vechi structuri construite pana in prezent recuperate pe deal, cel mai interesant Zidul 38 de curba, parte a unei cladiri absidale (un tip rar inainte de EH III), precum si Casa A din 1982, o structura mica si aparent libera , cu o functie probabil „mai mult decat domestica”. Pullen sugereaza ca EH II Initial va fi privit ca o tranzitie intre EH I si EH II Dezvoltat (p. escorte forum oradea tds.hotelthilanka.com 200). Cu toate acestea, aceasta formulare ascunde potential faptul ca cele mai multe caracteristici definitorii ale EH II sunt deja prezente in faza initiala, cum ar fi aparitia vopselei urfirnis, baza inelara, cratita si disparitia suportului de fructe EH I. In alta parte, se afirma mai exact ca diferenta dintre EH II Initial si Dezvoltat “

EH II Dezvoltat (Capitolul 5) corespunde Lernei III AB si poate fazei C incipiente (a fost posibil sa subdivizezi cea mai mare parte a materialului in trei faze). Anumite caracteristici distinctive ale casei Harland A, cum ar fi intrarile din centru, pridvorul deschis cu suportul central si peretii cu o grosime considerabila (sugestiv pentru un al doilea etaj) si o relativa „simplitate” arhitecturala ar sustine interpretarea sa ca „casa proto-coridor. “(p. escorte africa fullfileaccess.com 906), care anticipeaza structuri mai elaborate in CD-ul Lerna III, de exemplu„ Casa Lampilor “(pag. 288-297). Un sigiliu de plumb gasit intr-un context plauzibil asociat (de asemenea, pp.634-635), 5 ar sugera o utilizare administrativa pentru cladire, desi, din pacate, nu avem sigilii reale. Pullen pledeaza pentru asocierea celor saisprezece vase de baut / mancare din „depozitul de camera arsa” cu activitate inter-gospodareasca colectiva (p. escorte publi 24 cinecity.info 378). Atat initialul EH II, cat si cel dezvoltat corespund in mare masura EH IIA, 6 cu materialul EH IIB nereprezentat.

EH III de la Tsoungiza (capitolul 6) corespunde perfect Lernei IV, iar prezentarea si discutia ceramicii datoreaza mult volumului excelent al lui Jerry Rutter despre ceramica Lerna IV. 7 Pe langa absenta activitatii ulterioare EH II, lipsa celei mai timpurii faze EH III (in termeni Lerna) sugereaza un hiatus de ocupatie care exclude practic Tsoungiza de la discutiile despre tranzitia EBA II / III.

• escorte dambivita
  • escorte mature sex
  • escorte satu mmare
  • escorte mioveni site:nimfomane.com
  • escorte brancoveanu
  • escorte regie
  • escorte mature republica moldova
  • escorte in ploiesti
  • escorte macin
  • film experientele unei escorte
  • escorte rin
  • escorte care vor limbi
  • escorte forum
  • escorte 50 ron
  • escorte iasi facebook
  • escorte arad site:nimfomane.com
  • escorte plazza
  • publi24.escorte hunedoara
  • escorte bistrita nasaud
  • escorte din tg mures

Asezarea EH III a fost construita aparent dens, dar ramasite arhitecturale insuficiente pot fi luate in considerare in mod corespunzator pentru a determina intinderea efectiva sau existenta unei planificari organizate. escorte t itsmeagain.com Imaginea de ansamblu aparent sustine argumentul pentru o dezintegrare a complexitatii sociale dupa EH II. Cea mai recenta ceramica EBA de pe site pare sa corespunda cu Lerna IV faza 3.

Capitolul 7 prezinta artefacte din teracota (altele decat echipamentele de productie textila) si ornamente. Se atrage atentia asupra celor patru sau sase figurine de boi EH II cu juguri indicate prin aplicarea benzilor de lut.8 In urma argumentului precedent al lui Pullen potrivit caruia proprietatea boilor de lucru este un indiciu suplimentar al inegalitatilor emergente in societatea ABE, 9 se poate sugera ca asociatia dintre aceste figurine cu gospodarii specifice ar putea sa se inteleaga o ierarhie in cadrul comunitatii. escorte de lux iasi forum raff.earnaresidualincome.com In aceasta privinta, aceste figurine pot fi luate in considerare alaturi de pumnalul EH I de cupru arsenic, discutat in mod corespunzator in capitolele 9 (pp. 631-633) si 15 (pp. 897-898), 10 a caror dimensiune mica functionala sugereaza utilizarea acesteia ca un marker al statutului individual, una dintre primele dovezi de pe continentul grec. Interesant este ca sigiliul de plumb EH dezvoltat EH IIsar putea sa fi fost strapuns initial (p.635) pentru a fi folosit ca pandantiv, un demnitar personal destul de personal . escorte in suceava www.cpfpc.com

Capitolul 8 epuizeaza toate dovezile relevante pentru productia textila (varfuri cu ax, „ancore”, greutati de tesut, ace de cupru, bobine, impresii textile / mat). In special, documentarea „ancorelor” din teracota la inceputul EH II ar trebui sa fie eliminate de pe lista inovatiilor EH III.

Capitolul 9, pe langa pumnal si garnitura de plumb, discuta dovezi interesante pentru prelucrarea metalelor in situ, precum si artefacte din oase si piatra, inclusiv capacul excelent al pistelui, cu decor in spirala. Capitolul 10 (Kayafa, Stos-Gale si Gale) discuta rezultatele analizelor artefactelor metalice. Pe langa Laurion (considerat in mod corespunzator o sursa „destul de locala”), doua ace de cupru se potriveau compozitiei izotopului de plumb din minereurile cipriotiene. escorte btaila clickonlinepharmacy.com Avand in vedere ca una dintre aceste ace (nr.849) dateaza de la inceputul dezvoltarii EH II, provenienta sa ar putea indica cea mai timpurie (desi indirecta si sporadica) legatura Cypro-Egee.

Capitolul 11 ​​(Karabatsoli) discuta despre industria pietrelor taiate si include o analiza laudabila a chaine operatoire. Instrumentele din piatra macinata sunt prezentate in capitolul 12 (Krattenmaker).

Halstead (Capitolul 13) publica dovezile zooarheologice. top escorte constanta elmore-pisgah.com Analiza sa demonstreaza ca calitatea documentatiei este cel putin la fel de importanta ca si cantitatea de material. Ar trebui sa remarcam ca asemanarea ansamblurilor Tsoungiza cu Lerna si Tiryns „nu ofera niciun indiciu de asimetrii ierarhice intre site-uri” (p.803). Rezultate valoroase in ceea ce priveste utilizarea cutitelor / despicatorilor metalici au fost obtinute prin studiul meticulos al marcilor de macelarie (pp. 797-800). escorte bucuresti anal cantilloncapital.us

Hansen si Allen (Capitolul 14) publica macro-ramasite ale plantelor, sugestive pentru agricultura la scara mica. Avand in vedere deficienta rapoartelor arheobotanice de pe siturile EH, aceasta contributie este foarte binevenita.

Capitolul 15 (Pullen) sintetizeaza si rezuma principalele concluzii pe perioade. Exista o mica suprapunere cu sectiunile finale ale capitolelor 3-6, dar domeniul de aplicare este mai sintetic, iar rezultatele studiilor de specialitate au fost genial integrate. Intrucat acesta este segmentul cartii pe care mai multi cititori casual ar putea sa o citeasca mai intai si apoi sa fie redirectionat la capitolele anterioare pentru o justificare corecta, mai multe referinte incrucisate ar fi facilitat utilizarea acesteia. escorte sovata harbordodge.com

Anexele si Concordantele sunt excelent organizate. Sunt necesare, de asemenea, indexurile speciale ale descoperirilor si depozitelor / caracteristicilor catalogate.

In general, structura cartii este remarcabil de usor de utilizat, cu o divizare foarte eficienta a materialului si o suprapunere minima intre capitole. Avand in vedere dimensiunea volumului, aceasta este o realizare semnificativa. Numarul inventarului de artefacte este continuu prin capitolele 2-9. filme porno cu escorte din romania theriverheadoutlets.net Cataloagele detaliate sunt plasate la sfarsitul capitolelor pertinente si in text sunt integrate ilustratii suficiente (tabele, grafice, trasee, desene si fotografii). Desi deseori este necesara scaderea calitatii de imprimare a imaginilor, acest lucru nu a fost cazul in volumul analizat.

Intrucat intentia declarata de Pullen11 era sa includa toate informatiile intr-un singur volum, o carte din acest volum era inevitabila. Chiar daca rezultatul acestei decizii poate, la inceput, sa para coplesitor, avantajul de a avea totul la indemana intr-o singura carte, in loc sa rasfoiasca multe volume scrise cu putine referinte intre ele. Acest prim volum Tsoungiza demonstreaza foarte bine si cu succes faptul ca interpretarea arheologica este in esenta un produs al sintezei. escorte bucuresti zona floreasca jimsbikes.org Aceasta carte reuneste toate informatiile relevante de care trebuie sa tineti cont pentru a intelege datele sapaturilor.

Sapaturile de la Tsoungiza au fost un supliment major pentru imaginea noastra despre lumea EH. Perspectivele pe care le obtinem in EH I si EH II anterior, perioada formativa a primelor institutii complexe din Marea Egee, sunt cu adevarat de nepretuit.12 Aceasta publicatie meticuloasa este o lucrare de calitate uluitoare in discutii si prezentari. Obiectivul lui Pullen de a permite cititorilor acestui volum „sa inteleaga istoria profunda din spatele unora dintre realizarile EBA ulterioare” 13 este definitiv indeplinit. escorte tarhoviste theflyingnun.com

Note:

1. Acest volum este unul dintre cele doua proiectate pe Tsoungiza preistorica. Al doilea va prezenta materialul din epoca mijlocie a bronzului tarziu si epoca bronzului tarziu.

• escorte ploiesti zona vest
  • escorte bt
  • escorte dating
  • sexy-escorte
  • escorte masculine galați
  • escorte galați
  • escorte cj
  • escorte din botosani
  • escorte belgia
  • escorte de futut
  • escorte ieftine anal bucuresti
  • escorte recomandate bucuresti
  • escorte alba iulia
  • escorte targovisre
  • escorte izvor
  • escorte braila
  • escorte toplita
  • transexuali escorte
  • escorte ro xxx

2. JC Wright, „O figurina de marmura de la Tsoungiza” din PP Betancourt, V. escorte porno tricorfinance.com Karageorghis, R. Laffineur si W.-D. Niemeier (eds.) MELETEMATA. escorte cluj ieftine iyfns.com Studii in Arheologia Egee prezentata lui Malcolm H. Wiener , Volumul 3 (Aegaeum 20: 3), Liege 1999, p. 945-951.

3. Un punct ridicat de Joseph Maran ca argument ca ansamblurile Talioti ar putea reprezenta intregul EH I din regiune ( Kulturwandel auf dem grechischen Festland und den Kykladen im spaten 3. escorte nonstop netdrive.ws Jahrtausend c. Chr , Bonn 1998, p. 9).

4. MH Wiencke Arhitectura, stratificarea si olaria Lerna III(Lerna. escorte targu ocna www.brainpopedia.com A Preclassical Site in the Argolid IV), Princeton 2000.

5. DJ Pullen „Un sigiliu de plumb din Tsoungiza, Ancient Nemea and Systems of Bronze Early Age Aegean sigilare”, American Journal of Archaeology 98 (1994), pp. 35 -52.

6. escorte mature prahova saynation.com DJ Pullen, „Epoca bronzului timpuriu din Grecia” in CW Shelmerdine (ed.) The Companion Cambridge to the Egege Bronze Age , Cambridge 2008, pp.19-46, la pp.26-30.

7. escorte lux iasi testmasters.info JB Rutter, The Pottery of Lerna IV (Lerna. A Preclassical Site in the Argolid III), Princeton 1995.

8. DJ Pullen, “Ox and plug in the Early Bronze Age Aegean”, American Journal of Archaeology 96 (1992) , pp.45-54. escorte victoriei jeffzwart.com

9. Ibid., P.53; cf. ne-ka-TAtauri pe tabletele Linear B Knossos, aparent detinute de „palat” si inchiriate persoanelor fizice. escorte forum pitesti wickedmarketing.com