Blogul regizorului: Aventura lui Bernard’s Camino de Santiago – PKF Hamilton

De Bernard Lamusse

Cu siguranta nu totul functioneaza si niciun joc aici la PKF Hamilton! Cu totii muncim din greu si recunoastem ca este important ca toti sa avem timp pentru lucrurile care sunt importante pentru noi in afara muncii. Sotia mea Jean si cu mine suntem pasionati de calatorii, asa ca ne-am asteptat cu mult cu nerabdare la calatoria noastra de cinci saptamani in Europa recent pentru a merge pe Camino de Santiago.

Iata o expunere despre cum a decurs calatoria!

Calatoria noastra a inceput pe 15 iunie si dupa 36 de ore de calatorie am gasit in sfarsit un pat in frumoasa oras Bayonne – un frumos oras medieval vechi care a fost refacut. A doua zi am luat trenul spre St Jean, inceputul plimbarii. blogfreely.net Din nou, acesta este un oras vechi minunat si am petrecut un pic de timp explorandu-l si analizand arhitectura si oamenii.

A doua zi a fost inceputul plimbarii unde ne-am confruntat cu Muntii Pirinei. Calea a fost lunga, dar nu prea dificila. A urmat rauri si a amintit de Noua Zeelanda in prima ora inainte de a urca prin paduri si de a urmari conturul pamantului si al raurilor. ecolifedirect3.iamarrows.com Dupa aproximativ cinci ore de mers am ajuns in catunul Roscenvalles din Spania. Ne-am intors intr-o manastire veche, dar reconditionata.

In fiecare zi au fost plimbari de aproximativ 25 km de-a lungul ruralului magnific, atat de diferit de Noua Zeelanda. Cele mai frapante lucruri sunt mediul rural si oamenii, care sunt foarte ospitalieri. andersonimtu464.iamarrows.com Istoria este uimitoare; sa crezi ca ai putea merge pe cararile pe care armata lui Napoleon a mers.

Dupa trei zile de mers am petrecut doua zile in Pamplona, ​​renumit pentru alergarea taurilor. Din pacate, am fost doua saptamani prea devreme pentru acel eveniment. Orasul a fost inceput de Pompei in anul 70BC. caidennybw327.huicopper.com

Saptamana a doua ne-a vazut rezistand unda de caldura care a lovit Spania si restul Europei, asa ca a trebuit sa ne schimbam modul de a merge drastic. Am inceput in fiecare zi la 5 dimineata si am trecut prin doua ore de mers inainte de rasaritul soarelui. Pentru inceput, a fost un racoros de 17 grade, dar a ajuns pana la 38 de ani. Pana cand soarele era la maximul nostru, am fost inconjurati la destinatia noastra, luand masa la 14:30 si siesta obisnuita dupa aceea. bestlessonart.bloggersdelight.dk

A fost si mai relaxant inca o saptamana in a fi capabil sa inchidem treburile zilnice ale vietii si sa ne putem concentra asupra observarii pasarilor, fluturilor si omizilor.

Saptamana a treia si am acoperit putin sub 400 km, cu inca 400 km de parcurs. Pana acum eram impietriti de lupta, cu picioarele care erau ca niste blocuri de otel si cateva blistere intre ele.

Viata a fost foarte diferita in aceasta saptamana fata de precedentele doua saptamani in care ne plimbam de-a lungul Mesetei – marile Campii spaniole. johnathanufua651.bravesites.com Acestea se intindeau pe kilometri si era aproape ca mersul in conditii asemanatoare cu desertul, vazand mirajele si crezand ca exista un sat. Sau mai rau, vazand un sat propriu si realizand ca mai ai 10 km pentru a ajunge in acel sat!

O parte din plimbare oferea foarte mica umbra de la soarele apus.

Calea a urmat drumul in multe cazuri cu o umbra foarte mica si, ca urmare, mintea ta incepe sa rataceasca. De fapt, campurile de grau care suflau in vant erau o reminiscenta a coafurii lui Donald Trump, asa mi-a devenit disperata mintea!

Mi-am facut si un nou prieten. arthurzamd672.skyrock.com Dintr-o pasiune neplacuta pentru morile de vant din Noua Zeelanda, le vad acum ca o mare frumusete in Spania. Nu va puteti abtine sa vedeti niste mormane grozave de mori de vant pe creasta dealurilor in unele zile. Acestea sunt o modalitate excelenta de a crea energie electrica durabila in tara. Dimineata devreme, cand incepem la 5 dimineata, ele stralucesc ca diamante si scanteie pe cer. dantezmwk888.lucialpiazzale.com Cand soarele straluceste pe ei intre nori, arata ca buchete de flori.

Bernard cu noii sai „prieteni” ai morii de vant in fundal.

Am stat intr-o cazare uimitoare in sate pitoresti, multe dateaza de cel putin 200 de ani. In ciuda faptului ca multe dintre sate erau destul de mici, bisericile lor locale erau altceva. diigo.com Influenta Bisericii Catolice in primele zile spaniole a fost semnificativa; cu fiecare sat am ajuns sa avem intre una si cinci biserici, toate concurand pentru un numar tot mai mic de credinciosi.

Dar nu era vorba doar de sate mici. Am stat intr-un oras mare numit Burgos, care are in jur de 180.000 de oameni. www.c9wiki.com Ne-am gandit ca suntem foarte norocosi sa obtinem un apartament chiar langa Catedrala, unde aproape sa-l putem atinge.

Catedrala din Burgos este renumita la nivel mondial – una dintre catedralele de top din lume si o piesa de arhitectura impresionanta. Am fost, de asemenea, foarte norocosi sa ajungem la inceputul sarbatorii Sfantului Ioan si Sf. Petru. www.programmableweb.com Este o festivitate de o saptamana care atrage oameni din intreaga lume. Ceea ce nu ne-am dat seama este ca artificiile vor incepe la 11.30 pm, cu mult dupa ce ne-am dus la culcare. Ne-am trezit cu o uimire gandindu-ne ca eram ambuscada. artlovenews.bloggersdelight.dk Spaniolii sunt generosi cu artificiile lor, iar acestea au continuat pana a doua zi. Dupa ce au terminat, nu a mai fost niciun somn, deoarece toti oamenii au continuat sa mearga spre casa pana la 5 dimineata, cand am inceput drumul. Viata in Spania incepe cu siguranta tarziu seara si se termina tarziu dimineata!

Mancarea este fabuloasa. Nu am mancat atat de multe fructe de mare proaspete ca noi in mijlocul tarii spaniole. diigo.com A fost destul de impresionant cat de minunat a fost fructele de mare si cat de bine l-au pregatit spaniolii. De asemenea, am avut mancare locala, inclusiv ciorba castiliana – o ciorba de paprika cu orice bucati de carne pe care nu le-ar putea servi altundeva care plutesc in ea. Un carnat negru a fost un excelent punct de vedere si foarte gustos.

Din fericire, valul de caldura s-a terminat, iar temperatura superioara s-a ridicat intre 30 si 34 de grade. youlifetalk5.sitey.me Cu siguranta, desi ne-am asigurat ca am plecat inca de dimineata si am fost incadrati in cazarea noastra pana la pranz in fiecare zi, oferindu-ne o gramada de timp pentru a ne pregati pentru pranz, care incepe in jurul orei 14.30, si o siesta dupa aceea pana la 18.00, cand lucrurile incep sa se miste din nou.

Pana la saptamana patru eram la doar 240 km de la sfarsit in Santiago, parcurgand deja 560 km. gunnerooqw789.theglensecret.com Nu mi se parea ca am parcurs acel fel de distanta. Este uimitor cum, atunci cand faceti pasi mici simultan, o calatorie nu se simte atat timp cat este.

Saptamana a 4-a nu a fost punctul culminant al plimbarii noastre, deoarece peisajul era plat si uscat, cu exceptia campului mare ocazional de floarea-soarelui care a luminat mediul. Caile pareau sa mearga la nesfarsit intr-o linie dreapta si o mare parte din ea urmau drumul principal pe o poteca murdara cu camioane care straluceau. caidennybw327.huicopper.com

De la Leon, cu toate acestea, ne-am intors pe dealuri rulante si multa varietate in campuri – floarea-soarelui, orz, porumb si alte culturi, inclusiv gradini de legume comunitare cultivate acasa. Iar prietenii mei morile de vant au facut din nou aparitie.

Pranzul a devenit un punct focal al zilei cu noi, incepand plimbarea noastra in cele mai multe 5 dimineata. Ne-am asteptat cu nerabdare sa incercati bucataria spaniola in fiecare zi. we.riseup.net Pana la saptamana patru am avut norocul ca am coborat din principalele cafenele de pe piete si am gasit unde isi iau pranzul localnicii. Locurile nu arata nimic special din exterior, dar in interior au o amenajare uimitoare, iar calitatea mancarii este superioara.

Bernard si Jean.

Intr-o zi ne-am oprit intr-un restaurant recomandat de Michelin si am luat un pranz Maragatero. anunt-imob.ro Aceasta a implicat sa incepeti cu cateva rosii in ulei de masline, apoi sa treceti la un vas cu 10 carnuri diferite, inclusiv urechile de porci, trotinete de porci si budinca de negru din chorizo ​​si intestine de animale. De fapt, foarte delicios! Restul mesei a fost urmat de varza si naut (surprinzator de gustos), apoi un bulion si in cele din urma budinci. Am reusit sa gustam si sa mancam totul! Datorita istoriei mancarii, aceasta a facut o mancare uimitoare si a fost spalata cu un vin rosu local foarte bun.

Vinurile spaniole sunt fie baute foarte tinere (in decurs de un an), fie patrundute timp de aproximativ cinci ani inainte de a intra pe piata. postheaven.net Vinul tanar care nu a fost baut in cursul anului este considerat de localnici drept de nedescris. Exista un festival (exista o multime de festivaluri in Spania!) Unde vinul care nu a fost baut in acel an este folosit in tunurile de apa si stropit. In loc de o lupta pe apa exista o lupta cu vinul!

Intamplator, in trecut, vinul era considerat mai sigur de baut decat apa si aproape fiecare familie rurala isi facea propriul vin si le pastra in camerele subterane cunoscute sub numele de bodegas.

Am avut cea mai grea zi din saptamana patru cand am urcat la o altitudine de 1500m, desi aceasta a fost urmata de 20 km in jos. rylanojow389.mozello.com

Ne-am tratat saptamana aceasta intr-o seara relaxanta intr-unul dintre putinele hoteluri fanteziste la care am stat. Acesta avea o statiune spa si am petrecut o ora infundata in apa fiind palpaita de jeturi de apa pe spate si picioare – un tratament pentru muschii obositi!

Saptamana trecuta ne-a vazut sa terminam in frumosul sat mic din O’Cebreiro, care este confectionat in intregime din piatra, cu acoperis de paie si ardezie. Istoric a fost o oprire spital pentru pelerini si a fost cunoscuta pentru enorma sa cariera de calcar din marmura. In trecut, pelerinii care au ajuns pana acum si care au fost vindecati in spital, erau asteptati apoi sa puna o bucata de piatra pana la Santiago, la 160 km de aici, pentru a ajuta la construirea catedralei din 100AD. Fiecarui pelerin care participa la slujba din biserica i se ofera o piatra pentru a comemora acest fapt istoric.

Peisajul rural s-a schimbat pana acum in dealuri, cu agricultura de patchwork si, pentru prima data, am vazut animale, precum si ferme de pui si porci.

Agricultura in muntii Spaniei este cu totul diferita de Noua Zeelanda. Fermele de animale sunt mici, cu o efectiv de obicei aproximativ 20 de vaci, majoritatea aratand tricouri. Vacile sunt adapostite in hambare care fac parte din casa si sunt adesea sub casa. Aceasta a insemnat ca de fiecare data cand am venit intr-un sat, am fost asaltati cu mirosuri puternice de animale si a fost nevoie de cateva minute pentru a obtine narile obisnuite inainte de a continua prin sat.

Vacile din Spania au destul de bine!

Personal, cred ca daca as fi vaca, as prefera sa fiu unul in Spania si nu in Noua Zeelanda, deoarece ai cazare la interior si ai mancare la robinet, fara sa fii nevoit sa o cauti. Acestea fiind spuse, vacile sunt creaturi curioase si am vazut un numar care ajungea in copaci pentru a manca frunzele verzi.

Ne-am aflat in curand in provincia Galicia, care este cunoscuta pentru oamenii duri si fructele sale de mare, caracatita fiind specialitatea. Localnicii marineaza si apoi grateste caracatita si o servesti cu cartofi fierti. Calamarii erau de asemenea frumos pregatiti si foarte gustosi.

Inca patru zile de mers ne-au vazut sa ajungem la sfarsitul plimbarii noastre in Santiago De Compostla. Si spun mus, s-a simtit mai degraba o realizare impresionanta!

Dupa aceea am inchiriat o masina si am condus spre Finestra pe coasta Atlanticului. Pana in anul 1000, Finestra era cunoscuta a fi sfarsitul lumii. Pelerinii care au ajuns la Santiago au mers de obicei pe ultimii 90 de km pana la Finestra – sfarsitul lumii! Odata ce am ajuns la sfarsitul lumii, ne-am urcat intr-un avion si ne-am intors in celalalt capat al lumii pentru a ne reintalni cu familia, prietenii – si sa muncim!