Aventuri cu Yo si Mo

In afara de recenta calatorie in Jawa, Mo nu a fost in desertul estic al Iordaniei si Yo a vrut sa revada situl Fortului Maitland (vezi postarea anterioara, 1 noiembrie). www.blurb.com Situl se afla la doua ore la est de Azraq, prin piste de murdarie, chiar la nord de granita cu Saudi; Azraq se afla la putin peste o ora de Amman. andresisbg822.iamarrows.com In ultima vizita am petrecut pur si simplu noaptea tabara la poalele site-ului, dar in aceste zile este destul de frig – iar zilele sunt mult mai scurte. caidennybw327.huicopper.com Asa ca am plecat de la Amman la doar 5 dimineata, ajungand la Azraq chiar inainte de 7 dimineata. zenwriting.net Din pacate, o benzinarie a fost inchisa, asa ca a trebuit sa ne intoarcem si sa ne intoarcem in oras pentru a gasi una deschisa, doar pentru a fi siguri ca camionul de incredere al lui Said a fost completat cu motorina. livecoachtube5.jigsy.com

Plecat inapoi prin ultimele ferme de est din Azraq, tocmai primea lumina, o nuanta frumoasa a peisajului dezolant. getlifeone7.over-blog.com Din fericire, am reusit sa urmarim gramada de roci moderne si nu a trebuit cu adevarat sa ne bazam pe un GPS imprumutat sau pe harti pentru a ne gasi drumul. knowyourmeme.com

Ajungand in zona generala, Yo a facut drumul lung (neintentionat!), Dar am gasit in cele din urma drumul pana la poalele Fortului Maitland, masa cu bazalt. penzu.com La poalele acestei mesaje se afla o serie de structuri care par vag asemanatoare cu nawamisul din Sinai – morminte construite din piatra uscata care dateaza de la mijlocul mileniului al patrulea i. canvas.instructure.com . ameblo.jp Daca aceste structuri de la Fortul Maitland au sau nu functii similare (unele sunt clar mai mari decat nawamis-ul Sinaiului) si legate de cele cronologice trebuie sa fie cercetate. catchymemes.com Cei de la M’s Fort par foarte bine construiti si ne-au facut sa ne intrebam daca nu vor fi construiti mult mai tarziu. bigloveonline0.wordpress.com Iata unul:

Mergand pe panta exista mai multe dintre acestea si pare aproape ca sunt situate intentionat de-a lungul celei mai usoare cai de sus. postheaven.net In partea de sus a mesei sunt numeroase trasaturi de piatra; poate una dintre cele mai interesante caracteristici este seria de cairne stabilite de-a lungul marginii sudice. answers.informer.com

Desi multe sunt distruse si jefuite, inca se poate intelege cat de asemanatoare erau, ca marime si formare. www.kickstarter.com Toti duc pana la un cairn foarte mare (jefuit) pe marginea de sud-est. beckettgnzt818.timeforchangecounselling.com

Exista si alte structuri mai enigmatice pe deasupra, unele din structuri asemanatoare peretelui, dar construite cu placi verticale care sunt grele si par sa munceasca mult doar pentru a face un stilou de oaie, cum ar fi cele de mai jos. tysonmazt614.yousher.com

Si iata un altul. messiahhdhz265.shutterfly.com Ritual in functie, sau doar o placa de perete vertical? Aceasta este situata de-a lungul marginii mesei, orientata spre est: in jos, la baza multor dintre aceste mesele, sunt corrale de animale, care arata cu totul altfel. www.cheaperseeker.com Acestea ar fi putut fi facute recent sau cu sute de ani in urma (sau mai multe?) Si apoi reutilizate sezonier pe parcursul a numeroase decenii sau chiar secole. biglessonpoint7.yousher.com Iata cateva la poalele Fortului Maitland:

Ne-am asezat in soarele cald, deasupra, in timp ce mancam niste branzeturi fanteziste, importate de noi din America de Nord (cheddar ascutit, yumm!) Si am decis sa mergem sa vizitam urmatoarea mesa spre sud. Denumita Tall Beta de prof. G. si A, aceasta mesa are dimensiuni si configuratii similare cu Fortul Maitland, dar are mult mai putine caracteristici pe versanti sau pe varf. Cu toate acestea, in partea de sus a existat un cairn imens, de asemenea distrus si jefuit (foto de mai jos). Vederea spre nord ofera o perspectiva foarte frumoasa a Fortului Maitland si permite o vedere a caii care duce spre varf prin cairnurile de inmormantare de pe panta inferioara. Abia poti urmari aceasta cale in fotografia de mai jos.

In cele din urma, am facut o oprire rapida la Tall A pentru a investiga ceea ce pare a fi o „coada de tumulus” similara cu ceea ce am vazut pe Fortul Maitland. Cu toate acestea, ceea ce parea a fi un model obisnuit de la distanta, aparent a fost doar cateva cairne conectate de o linie joasa de piatra, abia vizibile in aceasta fotografie.

In acest moment ne-am saturat putin. Daca numai ai putea auzi murmurul care insotea aceasta coborare finala.

Desi erau doar 2 pm, aveam doar 2 ore si 2 de lumina, suficient pentru a ne intoarce la Azraq. Mersul inapoi a mers fara probleme, mai ales cand am trecut pe „qa” ( playa , albia lacului uscat), ceea ce este destul de placut dupa toate zgaltaielile si trantirile pe piesele stancoase pentru cea mai mare parte a unitatii.

Drumurile netede ne fac fericiti!